ابداعات شگفت انگیز نوجوانان +عکس

در سال ۲۰۱۲ یک دختر ۱۳ ساله ایده جالبی را برای درمان سکسکه بیان کرد. او که خودش از این مشکل رنج می برد تمامی راه حل های درمان سکسکه با خوردن مواد مختلف را کنار هم قرار داد و در نهایت به یک آب نبات خاص رسید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، همیشه تا حرفی از اختراع زده می شود بی اختیار به سراغ ادیسون و گراهام بل می رویم اما اطلاعی نداریم که برخی از نوجوانان حال حاضر هم اختراعات جالب و درخور تقدیری را داشته اند. با نگاه به لیست نوجوانان مخترع به مواردی برخورد می کنید که می تواند پیشرفتی در علم دنیا باشد و ابداع آن توسط یک نوجوان بسیار شگفت انگیز است.کیف شیمی درمانی

زمانی که “کایل سیموندز” تنها ۸ سال داشت به یک سرطان خوش خیم مبتلا شد. او برای فرار از دست این بیماری به سراغ شیمی درمانی رفت ولی یک مشکل وجود داشت. وسیله شیمی درمانی همیشه باید به او متصل می بود تا درمان قطع نشود ولی همراه داشتن یک دستگاه برای این کودک بسیار سخت به همین خاطر او تصمیم گرفت تا خودش یک وسیله جدید بسازد.

ابداع این دختر بچه در نهایت تبدیل به کیف شیمی درمانی شد که تا به حال جوایز مختلفی را کسب کرده است. این کیف که در رنگ و طرح مختلف وجود دارد به کودکان اجازه می دهد بی دردسر شیمی درمانی شده و بازی کنند. کایل هم اکنون به دنبال سرمایه گذار برای تولید انبوه این دستگاه می گردد.

آب نبات برای درمان سکسکه

در سال ۲۰۱۲ یک دختر ۱۳ ساله ایده جالبی را برای درمان سکسکه بیان کرد. او که خودش از این مشکل رنج می برد تمامی راه حل های درمان سکسکه با خوردن مواد مختلف را کنار هم قرار داد و در نهایت به یک آب نبات خاص رسید. این دختر ۲ سال بی وقفه سکسکه کرده بود از این رو بود که نیاز به یک درمان قطعی را حس می کرد. او با معرفی آب نبات های خود توانست افراد زیادی را از شر این مشکل اعصاب خرد کن نجات دهد. در این آب نبات از شکر سرکه سیب و آب نبات استفاده شده است.

جوراب آلزایمری ها

یک نوجوان نیویورکی به خاطر اختراعش توانست یک جایزه ۵۰ هزار دلاری را دریافت کند و چندین مسابقه را نیز با قهرمانی به پایان رساند. این نوجوان به خاطر بیماری پدربزرگش جورابی را اختراع کرد که می توانست پیام هایی را به تلفن همراه بفرستد. این جوراب مخصوص افراد آلزایمری بود و زمانی که آن ها بی موقع شروع به قدم زدن می کردند پیام های اخطار و محل حضور بیمار را به تلفن همراه می فرستد. این دانش آموز در مورد اختراعش می گوید: همیشه پدربزرگ شب ها از خواب بلند می شد و به شکل های مختلف به خودش آسیب می زد به همین خاطر به فکر این ابداع افتادم.”

باتری با شارژ انقلابی

ساعت ها معطل ماندن برای شارژ تلفن همراه مشکلی است که همه با آن روبرو هستیم اما شاید در آینده ای نزدیک، این مشکل به واسطه اختراع یک دختر ۱۸ ساله حل شود. “ایشا خاره” در سال ۲۰۲۴ باتری جدیدی را ابداع کرد که می توانست در عرض ۲۰ تا ۳۰ ثانیه کاملا شارژ شود. این باتری انرژی زیادی را در یک نقطه جمع می کند و می تواند ساعت ها آن را در خود نگه دارد. همچنین این باتری قابلیت آن را دارد تا ۱۰ هزار بار شارژ شود که این یعنی ۱۰ برابر بیشتر از باتری های امروزی.

اسپری هوای تازه از مدفوع گاو

دو دانش آموز اندونزیایی با اختراع جالب‌شان توانستند به جایزه بزرگ اختراع های محیط زیستی برسند. این دو نوجوان با استفاده از ترفندهای شیمیایی مدفوع گاو را به تمیز کننده هوا تبدیل کردند. این تمیز کننده هوا با کمترین هزینه ساخته می شود و درون قوطی های ویژه به فروش می رسد. این محصول از طرف موسسات مختلف توانسته استانداردهای مورد انتظار را دریافت کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.