ابداع شیوه ای جدید با عنوان تذهیب مدرن

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

“تذهیب مدرن” با رنگ های متنوع و اشکال متفاوت ابداع شده است.

مسعود صبوری، هنرمند تذهیب کار در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شیوه طراحی و خلق اثر در قالب هنر سنتی تذهیب برای همه مردم و علاقمندان iبه هنرهای سنتی آشنا است.
وی اظهار داشت: در حقیقت تذهیب iبه صورت سنتی iبه کار برده می شود و تغییری در آن داده نشده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه iبه تکراری که در بسیاری از هنرها iبه ویژه هنر سنتی تذهیب ایجاد شده است بسیاری از هنرمندان جوان دیگر تمایلی iبه فراگیری این هنر تجسمی را ندارد.

*آشتی جوانان با هنرهای سنتی

وی ادامه داد: باید بستری برای تذهیب بیشتر جوانان در جهت روی آوردن iبه هنرهای سنتی فراهم شود که البته یکی از بستر سازی‌های بسیار مهم  در این زمینه ایجاد نوآوری و تفسیر بیشتر در شیوه های سنتی هنرها است.
این هنرمند تذهیب کار گفت: iبه تازگی شیوه ای جدید در هنر سنتی تذهیب ابداع کرده ایم که در این شیوه با عنوان تذهیب مدرن از قوس های ویژه ای با ترکیب هنر سنتی تذهیب استفاده شده  که نقوش تازه و متفاوتی را ایجاد کرده و جذابیت بیشتری دارد زیرا در عین استفاده از ساختار هنر سنتی تذهیب، از مدرنیته نیز استفاده شده است.
وی در ادامه گفت: ابداع این شیوه سبب شده که کمی از تکرار جلوگیری کنیم و در کنار تذهیب سبک جدیدی با عنوان تذهیب مدرن را ایجاد کنیم.
صبوری در ادامه گفت: خارج شدن از شیوه های تکراری در هنرهای سنتی سبب احیا دوباره این هنرها خواهد شد.
وی درباره استفاده از رنگ در تذهیب مدرن نیز گفت: در تذهیب مدرن از رنگ های بیشتری استفاده شده در حالی که در تذهیب سنتی، آثار بیشتر در رنگ های طلایی و زرد خلاصه می شوند و در حقیقت با محدودیت رنگ در تذهیب سنتی روبرو هستیم.
وی گفت: آثاری که در قالب نمایشگاه تذهیب مدرن ارائه شده است تا یازدهم آبان ادامه خواهد داشت./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.