ابراز امیدواری مشعل نسبت به نتایج نشست کمیته رهبری ساف

۲۱ام بهمن ،

watan-31.jpg

خالد مشعل اولین روز نشست کمیته توسعه و فعال‌سازی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) برای بررسی رهبری این سازمان را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دنیا الوطن، عزام احمد، عضو کمیته مرکزی فتح و رئیس هیات این گروه در مذاکرات آشتی ملی گفت: از بین مسائلی که در دستور کار این نشست قرار داشت قانون انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین بود که بعضی تغییرات در آن انجام شد و امروز (شنبه) نظر نهایی در این باره اعلام خواهد شد تا به منظور تصویب قانون و صدور آن از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اعطا شود که به این ترتیب می‌توان گفت قانون انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین آماده است.

وی دربارهٔ روند آشتی ملی نیز گفت: شرکت‌کنندگان از گام‌های برداشته شده در زمینه آشتی ملی فلسطین به ویژه در زمینه فعالیت کمیته‌ها ابراز خرسندی کردند.

عزام احمد دربارهٔ رایزنی‌ها جهت تشکیل دولت توافق ملی نیز گفت: توافق شد که کمیته مربوطه در پایان ماه آینده میلادی تشکیل شود تا زمان انتخابات و نحوه ترکیب دولت توافق ملی مشخص شود.

وی گفت: در این نشست وضعیت آوارگان فلسطینی در سوریه نیز بررسی شد و حاضران توافق کردند که اردوگاه‌های فلسطینی از درگیری‌ها در سوریه خود را دور نگه دارند.

خالد مشعل نیز عنوان داشت: نظارت مصر و اراده فلسطینی طی هفته‌های اخیر از طریق دستاورد مقاومت فلسطینی در غزه در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی از یک سو و دستیابی فلسطین به عنوان کشور ناظر غیرعضو از سوی دیگر و دیدگاه‌های فتح و حماس گسترش یافته و این مساله گام‌های عملی را برای تحقق آشتی ملی و پایان اختلافات فلسطینی‌ها بیشتر می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که در نشست کمیته رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” در قاهره مساله آشتی ملی و اقدامات عملی صورت گرفته طی هفته قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، خالد مشعل در گفتگو با رسانه های گروهی خاطر نشان کرد که تمامی مسائل به صورت یک بسته واحد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کمیته‌های کاری تخصصی ماموریت‌های خود برای بسترسازی به منظور برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی را آغاز کردند.

مشعل همچنین از توافق شرکت کنندگان در نشست برای ادامه رایزنی‌ها به منظور تشکیل دولت وفاق ملی و مساله آزادی‌های عمومی و آشتی اجتماعی در کنار توسعه سازمان آزادی بخش فلسطین خبر داد و گفت در این نشست پیش نویس طرح کمیته تخصصی انتخابات ساف به ریاست سلیم زعنون نیز ارائه شد که قرار است در آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن فضای نشست کمیته احیای ساف اظهار داشت که این امر نیازمند زمان است و اراده فلسطینی در کنار نظارت مطلوب طرف مصری و تقارب آراء و دیدگاه‌ها میان دو جنبش فتح و حماس سبب تقویت فضای آشتی و پایان شکاف داخلی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.