ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر

اردیبهشت ۱۴۰۳

وکیل مدافع مداحان تهرانی از قطعی شدن حکم دادگاه تجدیدنظر موکلان خود ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: رأی پرونده مداحان تهران باید به وکیل ابلاغ شود نه موکل.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، سال قبل در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، دو تن از مداحان مشهور تهرانی (سعید حدادیان – منصور ارضی) در سخنانی، مطالبی را بیان داشته که منجر به طرح شکایت دفتر حقوقی رئیس جمهور علیه آنان شد.
 
پس از آن انتشار یافتن فایل صوتی سخنان مداحان واکنش‌های گسترده و متفاوتی را به دنبال داشت که چندی بعد؛ شکایت از حاج‌منصور ارضی بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین و افترا به رئیس دفتر رئیس جمهور و شکایت از سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی مطرح شد.
 
در همان روزهای دادگاه، سعید حدادیان با واکنش به این شکایت، گفت: خیلی معلوم نیست که این مسئله برای دادگاه محرز شود؛ چراکه قصد ما قطعاً خیرخواهی بوده است.

این مداح با بیان اینکه رئیس جمهور هم از رفقای ما بوده و از ما حرف‌شنوی داشته است، اظهار داشت: نتیجه دادگاه هر چه شود برای بنده حتماً خوب خواهد بود، ولو اینکه نتیجه آن محکومیت من باشد؛ من به خاطر بیان مطلب حقی وارد این عرصه شدم و آن مطلب حق است؛ در زمینه ادبیات هم باید بگویم “بر هر که دست می‌زنم از دست رفته است”؛ اگر من بخواهم سخنوری کنم، ادبیات سخنوری را هم دارم، اما متاسفانه فضای جامعه ما و همچنین ادبیات بعضی از مسئولان به گونه‌ای است که حقیقتاً راه را برای سخن گفتن می‌بندند و یا راه دیگری را پیش روی ما باز می‌کند که خیلی خوشایند نیست.
 
ماجرای این شکایت ماه‌ها طول کشید تا اینکه بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه ۲۶ انقلاب صادر کرد، حاج‌ منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه و سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

نکته قابل توجه بدوی بودن حکم صادره بود که اعتراض دفتر مشایی را به دنبال داشت.
 
مدتی بعد وکیل دو مداح تهرانی اعلام کرد: مبلغ جریمه نقدی سعید حدادیان ۴۰۵ هزار تومان بوده است.

این مهم در حالی بود که روز قبل برخ رسانه‌ها از قطعی شدن حکم تبرئه حاج‌منصور ارضی و جریمه نقدی سعید حدادیان براساس حکم دادگاه تجدید نظر خبر دادند.

بر همین اساس “فرهاد شهبازی‌وار” وکیل مدافع مداحان تهران در صبح امروز در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ انتشار یافتن خبر ذکر شده در بعضی رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به فوت پدر “سعید حدادیان” در چند روز قبل، فرصت نکردم از وی در خصوص رای ابلاغ شده از دادگاه بپرسم.
 
وکیل مدافع مداحان تهران ادامه داد: طبق آئین قانون دادرسی، رأی پرونده مداحان تهران باید به وکیل ابلاغ شود نه موکل، لذا تاکنون از سوی دادگاه، رأیی به بنده ابلاغ نشده است.

لذا بر اساس خبرها انتشار یافته‌ در رسانه‌ها پیرامون حکم دادگاه تجدید نظر، تبرئه حاج منصور ارضی و نیز جریمه نقدی سعید حدادیان تکرار شده اما نکته قابل توجه در این میان عدم ابلاغ حکم به وکیل دو مداح تهرانی است و اینک باید منتظر ماند تا در روزهای آتی قطعی بودن حکم صادره مشخص شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.