ابراز خوش بینی وزیر ارشاد به آینده روابط فرهنگی با مصر

‘سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که به منظور افتتاح مراسم هفته فرهنگی ایران در لبنان به بیروت آمده، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیروت، در خصوص گسترش رابطه فرهنگی کشورمان با مصر بویژه پس از انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور اظهار داشت: به طور طبیعی روابط سیاسی را وزارت خارجه دنبال می کند و ما از هر فرصتی به منظور برقراری همکاری فرهنگی بهره می بریم چرا که مصر را به عنوان کشوری که فرهنگ و تاریخ مهمی در منطقه دارد، می شناسیم.

حسینی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد تاکنون در برنامه هایش در ایران از حضور مصری ها استقبال کرده است، خاطر نشان کرد: از جمله این حضورها می توان به حضور ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب، خبرنگاران در مناسبت های مختلف، هنرمندان و همچنین اخیرا حضور جمعی از خانواده های شهدای مصری در ایران، اشاره کرد.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه هنوز طرف مصری زمینه حضور هنرمندان و فرهیختگان ایرانی را در این کشور فراهم نکرده است، ادامه داد: اگر روابط سیاسی خوبی میان ایران و مصر برقرار شود، حتما زمینه کار فرهنگی بالایی میان دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن که اخیرا در تهران برگزار شد، ادامه داد: حتی در جمع داوران این مسابقات، قاریان مصری حضور داشتند که از جمله آنها ‘احمد نعینه’ بود که در مراسم تحلیف رییس جمهوری و در محضر رهبر معظم انقلاب به قرائت قرآن پرداخته است.

حسینی با تاکید بر اینکه اخیرا حضور مصری ها در ایران پررنگ تر نیز شده است، افزود: اما متاسفانه تا پیش از این طرف مصری همیشه مانع گسترش روابط بوده به ویژه اینکه رژیم ‘حسنی مبارک’ رییس جمهوری مخلوع مصر نمی خواست که تعامل دو سویه برقرار شود.

خاورم **۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۵۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.