ابراز نگرانی حقوق بشری‌ها از افزایش خشونت علیه زنان در کانادا

مدافعان حقوق زنان در کانادا با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها علیه زنان بومی این کشور از دولت فدرال خواستند تا تحقیقات عمومی در این زمینه را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجمع زنان بومی کانادا طی گزارشی اعلام کرده است که در کانادا بیش از ۵۸۲ مورد آدم‌ربایی و قتل زنان بومی به ثبت رسیده است که تا کنون دولت هیچ‌گونه تحقیقی در مورد علل این موضوع انجام نداده است.

میشل آوت رئیس این مجمع در این‌باره اظهار کرد: ما از دولت فدرال می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر تحقیقات کلی را در این زمینه در سطح کشور آغاز کند چون این مسئله حقوق بشری است و باید متوقف شود.

وی در ادامه تاکید کرد که تحقیقات در این زمینه به دولت کمک می‌کند تا علل واقعی این خشونت‌ها را دریابد و در نتیجه بتواند به زنان بومی برای مبارزه با این مشکل کمک‌رسانی کند.

همچنین رییس کنگره مردم بومی کانادا هشدار داد که مسئله خشونت علیه زنان بومی کانادا بسیار نگران‌کننده و گسترده است و باید به آن رسیدگی شود.

وی در اظهاراتش یادآور شد که تعداد زنان بومی که در معرض خطر آدم‌ربایی و کشته شدن قرار دارند در مقایسه با زنان غیر بومی ۲۵ به یک است.

خانم آوت همچنین افزود که شرایط اقتصادی و اجتماعی یکی از دلایلی است که باعث بروز خشونت علیه زنان بومی می‌شود اما دولت فدرال چشم خود را بر این واقعیت بسته است.

به نوشته روزنامه مترو نیوز، زنان بومی در کانادا هشت برابر زنان غیر بومی ممکن است توسط همسر یا نامزدشان به قتل برسند.

عفو بین‌الملل و سازمان ملل هر دو از کانادا خواستند تا برای حل مشکل خشونت علیه زنان بومی اقدامات لازم را انجام دهد.

این روزنامه همچنین نوشته است که دولت فدرال در سال ۲۰۱۰ کمک‌های مالی‌اش به مجمع زنان بومی کانادا برای انجام تحقیقات را قطع کرده است.

کشور کانادا همواره به دلیل وضعیت بد و سطح پایین زندگی افراد بومی‌اش مورد انتقاد بوده است.

دولت این کشور مدعی است که بومیان در مقایسه با مردم غیر بومی مالیات کمتر و هزینه‌های پایین‌تری برای تحصیل پرداخت می‌کنند اما گزارشات سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که بومیان مالیات یکسان می‌پردازند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.