ابراز نگرانی سخنگوی اشتون نسبت به تبعات منفی شهرک‌سازی‌های جدید

paltoday.jpg54.jpg

به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی جهت ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری و بیت‌المقدس، سخنگوی کاترین اشتون نسبت به اثرات منفی این تصمیم در منطقه خط سبز بیت المقدس ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین نسبت به طرح Har Homa این رژیم که در اوت ۲۰۱۱ تصویب شده، عمیقا ابراز ناامیدی کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: شهرک سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی بوده و تهدیدی برای راه حل دو کشوری به شمار آمده و ایجاد آن را غیرممکن می‌سازد. اتحادیه اروپای مکررا از دولت اسرائیل خواسته است که سریعا همه فعالیت‌های شهرک سازی‌ها را در کرانه باختری و بیت المقدس متوقف نماید.

ملاحظه:

در طول دو سال گذشته اتحادیه اروپا بارها نسبت به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قالب بیانیه‌های اشتون یا سخنگوی وی واکنش نشان داده و در تمامی آنها اقدامات این رژیم را برخلاف قوانین حقوق بین‌الملل دانسته است. البته واکنش‌ها هم به همین سطح بسنده شده است. اما در عمل نه تنها شاهد هیچ گونه اقدام جدی از سوی اتحادیه در قبال نقض قوانین بین‌الملل نبوده‌‌ایم، بلکه اتحادیه مناسبات خود را با این رژیم به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش داده است. از جمله اینکه در ماه ژوئیه گذشته اتحادیه اروپا با برگزاری شورای همبستگی اتحادیه اروپایی-اسرائیل در بروکسل و امضاء توافقنامه‌ای، دامنه همکاری‌های خود را با این رژیم در بیش از ۶۰ زمینه و در ۱۵ حوزه کاری از جمله انرژی، کشاورزی، مهاجرت، تجارت و سرمایه گذاری، صنعت، همکاری‌های قضایی و غیره افزایش داد. مضافا اینکه موانع دستیابی این رژیم به بازارهای اروپایی و همکاری با ۹ آژانس اتحادیه اروپایی از جمله یوروپل و آژانس فضایی اروپایی را برطرف کرد.

در حال حاضر اتحادیه طرف تجاری عمده این رژیم بوده و بازار اتحادیه بیش از ۶۰ درصد تجارت رژیم اشغالگر قدس را به خود اختصاص داده است.

این رویکرد حمایتی و اصرار ظاهرانه اتحادیه اروپا بر راه حل دو دولت برای حل و فصل منازعه اعراب-اسرائیل، کاملا در جهت سیاست‌های این رژیم در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.