ابراز نگرانی دولت حماس نسبت به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخریب “قبه الصخره”

۳۰م دیماه ،

25-303.jpg

وزیر اوقاف دولت حماس تاکید کرد که دولت حماس به شدت نسبت به درخواست اخیر رهبر حزب “خانه یهودی” رژیم صهیونیستی برای منفجر کردن قبه الصخره در مسجد الاقصی و احداث معبد کذایی بر روی خرابه‌های آن احساس خطر و نگرانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر اسماعیل رضوان در گفت‌وگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین خاطرنشان کرد: ما نسبت به این درخواست‌های تحریک آمیز به شدت احساس خطر می‌کنیم چرا که نشانگر بسترسازی و نیات خصمانه نسبت به مسجد الاقصی است.

رضوان ضمن اخطار به رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات چنین اقداماتی به هر سبب و بهانه‌ای، تصریح کرد که دولت عبری با این درخواست‌ها و طرح‌ها سعی در بسترسازی برای تخریب مسجد الاقصی و تشدید یهودی سازی در قبله اولین مسلمانان و سومین حرم شریف الهی دارد تا در نهایت یکی از مهمترین و برجسته‌ترین آثار امت اسلامی در قدس را تخریب کند.

وی در همین راستا از اهالی قدس اشغالی خواست که سنگر مسجد الاقصی را خالی نگذارند و از ملت فلسطین، امت عربی و اسلامی هم درخواست کرد که به مسوولیت‌های خود در قبال حمایت از مسجد الاقصی عمل کنند.

وزیر اوقاف فلسطین همچنین اظهار داشت که اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز مسوولیت سنگینی در مقابله با این تهدیدات و اظهارات تحریک آمیز دارند که در راستای بسترسازی برای تخریب قبله گاه اول مسلمانان صورت می‌گیرد.

حزب راستگرای افراطی “خانه یهودی” از احزاب شرکت کننده در انتخابات پارلمانی آتی رژیم صهیونیستی خواستار منفجر کردن قبه الصخره در مسجد الاقصی به منظور احداث معبد الهیکل بر روی آن شده است.

“یرمیاهو جیمبل” در جریان سخنرانی تبلیغاتی خود در واشنگتن که از تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی نیز پخش می‌شد، منفجر کردن قبه الصخره را خواستار شد.

این حزب تندروی صهیونیستی اعلام کرده است که مخالف مذاکره با طرف فلسطینی و حامی شدید شهرک سازی‌های بیشتر در اراضی اشغالی فلسطین است.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود که حزب “خانه یهودی” شاهد افزایش آرای خود در انتخابات آتی باشد و تعداد کرسی‌های آن از سه کرسی در حال حاضر به ۱۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان افزایش یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.