ابراز نگرانی شدید الابراهیمی نسبت iبه وضعیت انسانی در سوریه

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

DW-4.jpg

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سخنانی با اشاره iبه وضعیت انسانی نگران‌کننده در سوریه تاکید کرد، دو و نیم میلیون سوری تحت تاثیر بحران این کشور در شرایط نامطلوب iبه سر می‌برند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در ابتدای اظهارات خود در نشست مشترک وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد با ارائه گزارش تفسیریی نسبت iبه وضعیت انسانی سوریه iبه شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در این گزارش تفسیری آورده است: حدود دو و نیم میلیون تن در سوریه از بحران این کشور در رنج می باشند و بر اساس آمارهای سازمان ملل این تعداد تا پایان سال جاری میلادی iبه چهار میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از این تعداد یک و نیم میلیون آواره سوری در داخل این کشور نیازمند غذا و کمک‌های دارویی یا خدمات iبهداشتی می باشند.

الابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۹۵ هزار آواره سوری در پی ادامه بحران این کشور و افزایش خشونت‌ها iبه عراق، لبنان، اردن، ترکیه و شمال آفریقا گریخته‌اند.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در ادامه خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد از بیمارستان‌های دولتی سوریه iبه خاطر ادامه جنگ داخلی این کشور آسیب دیده‌اند و ۲۹ درصد از این بیمارستان‌ها iبه خاطر خسارت‌های وارد شده قادر iبه خدمت‌رسانی نیستند و دو هزار مدرسه سوری نیز پناهگاه آوارگان سوریه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملل در حال حاضر برای جمع آوری ۴۸۸ میلیون دلار کمک سریع iبه آوارگان سوریه طرح‌هایی را در دست اجرا دارد که از این میزان ۳۵ درصد آن تاکنون جمع آوری شده است.

در همین حال، کمیسیونر آوارگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که تعداد آوارگان سوری خارج از مرزهای این کشور تا پایان سال ۲۰۱۲ iبه ۷۱۰ هزار تن خواهد رسید، این در حالی است که آژانس‌های امدادرسان معتقدند تعداد آوارگان سوری در داخل این کشور نزدیک iبه ۲ / ۱ میلیون تن است.

وضعیت انسانی سوریه در پی افزایش درگیری‌های خشونت‌آمیز در این کشور iبه شدت نگران کننده شده iبه نحوی که بیشتر مناطق سوریه از کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی و نبودن سوخت و آب رنج می‌برند.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فاو) نیز اعلام کرد: سه میلیون تن در سوریه در حال حاضر iبه کمک‌های غذایی و کشاورزی نیازمندند که از این تعداد حدود یک و نیم میلیون تن iبه کمک‌های سریع نیاز دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.