ابراز نگرانی مجدد واشنگتن از پروژه خط لوله صلح

۱۲م اسفند ،

187-6.jpg

آمریکا در واکنش به پیشرفت‌های پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان اعلام کرد: اگر خط لوله ۷٫۵ میلیارد دلاری ایران و پاکستان نهایی شود، نگرانیهای جدی را به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پاتریک ونتلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اگر قرار‌داد این خط لوله نهایی شود نگرانی‌های جدی را ایجاد خواهد کرد. ما در این زمینه به طور شفاف موضع خود را اعلام کرده‌ایم.

آسف علی زرداری رییس جمهور پاکستان هفته قبل برای نهایی‌کردن قرار‌داد خط لوله و بررسی مشکلات فنی و مالی پروژه یک سفر دو روزه به تهران داشت.

ونتلر در پاسخ به سوالی دربارهٔ تصمیم پاکستان به پیشبرد این پروژه به رغم مخالفت‌های آمریکا گفت: البته واشنگتن این مساله را بررسی خواهد کرد.

وی افزود: پاکستان به عنوان عضوی از جامعه بین‌المللی و عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین شورای امنیت باید به وظایف خود برای پیوستن به تلاش‌های چندجانبه برای متقاعد‌کردن ایران به وظایف بین‌المللی خود کمک کند.

وی افزود: ما هنوز از مساله‌ای صحبت‌ می‌کنیم که در حد یک فرضیه است. ما باید مساله را بررسی کنیم و ببینیم که دقیقا چه نوع تخلفی انجام خواهد شد، اما من در حال بررسی این موضوع هستم که آیا می‌توانیم اطلاعات فنی در این زمینه به شما بدهیم یا خیر.

وی افزود: آمریکا به مذاکره دربارهٔ‌ نیاز‌های انرژی پاکستان ادامه می‌دهد و به ویژه از طریق هیات دوجانبه اسلام آباد به کاهش بحران انرژی در این کشور کمک خواهد کرد.

ونتلر گفت: بنابراین این موضوعی است که ما با همکاران پاکستانی خود در حال بررسی آن هستیم. آنها موضع ما را می‌دانند و ما به مذاکره در این زمینه با شرکای پاکستانی خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.