ابراز نگرانی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از افزایش حملات علیه غزه

۲۷ آبان ،

moheet-13.jpg

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست تا از حملات خطرناک خود عقب‌نشینی کند و به تعهدات بین‌المللی خود بر اساس قوانین بشر دوستانه بر محافظت از غیر نظامیان تا کید دارد احترام بگذارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سخنگوی ناوی پیلای، کمیسیونرعالی حقوق بشر در گفت و گو با خبرنگاران در غزه اعلام کرد که پیلای در حال پیگیری وضعیت به وجود آمده در غزه و اراضی اشغالی فلسطینی است در این باره ابراز نگرانی کرده است.

روپرت کلویل، سخنگوی ناوی پیلای در ادامه گفت: خانم پیلای اخطار داد که بار دیگر این غیر نظامیان می باشند که جان خود را از دست می‌دهند. تاکنون ده‌ها نفر درغزه از جمله یک نوزاد، چندین کودک، یک زن باردار و بسیاری دیگر در اثرات حملات اسراییل و سه غیرنظامی صهیونیست در نهایت راکت‌های شلیک شده گروه‌های مسلح فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.

کلویل هم‌چنین یادآور شد که خانم پیلای به شدت درمورد افزایش چشمگیر حملات هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی علیه منطقه پرجمعیت غزه طی دو روز اخیر ابراز نگرانی و تاکید کرده است که موج تازه خشونت‌ها میان اسراییل و گروه‌های فلسطینی سبب کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم این مناطق شده است.

بر اساس گزارش تفسیری پایگاه خبری سازمان ملل، درگیری میان دو جبهه رژیم صهیونیستی و فلسطین در حالی آ‌غاز شد که ارتش اسرائیل در هشتم نوامبر طی حمله‌ای به نوار غزه جان یک نوجوان ۱۳ ساله را گرفت. از آن پس نیز نیروهای رژیم صهیونیستی طی حملات هوایی به غزه تاکنون جان بیش از ۲۰ تن را در غزه گفته و بسیاری را زخمی و مجروح کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.