ابراز همدردی مقامات کشورهای مختلف جهان با مردم زلزله زده آذربایجان

بشار اسد کشته‌شدن تعدادی از هموطنان‌مان در زمین‌لرزه شمال غرب کشور را تسلیت گفت

رییس‌جمهور سوریه در گذشت عده زیادی از هموطنان‌مان در پی زمین‌لرزه‌های شدید آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد: بشار اسد ، رییس‌جمهور این کشور روز یکشنبه با ارسال پیامی به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران مراتب تاسف خود را در خصوص فاجعه به وقوع پیوسته در پی زمین‌لرزه اخیر در آذربایجان شرقی اظهار داشت. در این پیام آمده است رییس‌جمهور اسد از جانب مردم سوریه مراتب تاسف عمیق خود را به قربانیان دو زمین‌لرزه اخیر ابراز می‌دارد و به خانواده‌های قربانیان و مردم ایران تسلیت می‌گوید.
ابراز همدردی رییس‌جمهور سریلانکا با قربانیان زمین‌لرزه آذربایجان شرقی

رییس‌جمهور سریلانکا با ارسال پیامی فاجعه به وقوع پیوسته در پی زمین‌لرزه‌های اخیر استان آذربایجان شرقی را تسلیت گفت. به گزارش ایسنا، ماهیندا راجاپاکسا، رییس جمهور سریلانکا در پیام تسلیت خود به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران اظهار کرد: شنیدن خبر وقوع دو زمین‌لرزه در تبریز و اهر و از دست رفتن جان ارزشمند انسان‌ها و آواره شدن مردم و تخریب به بار آمده باعث تاسف عمیق است.وی گفت که دولت و ملت سریلانکا همدردی صمیمانه و صادقانه خود را با دولت و مردم ایران ابراز می‌دارند. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی “اس.ال.بی.اس” رییس‌جمهور سریلانکا افزود که در ماه مبارک رمضان، عبادت کنندگان کشورش در کنار رییس‌جمهور و مردم ایران و به ویژه خانواده‌های قربانیان هستند. وی بر آمادگی کشورش برای ارسال هرگونه کمک و حمایتی از ایران در این رابطه تاکید کرد.

ابراز همدردی وزیر امور خارجه ایتالیا با قربانیان زمین‌لرزه آذربایجان شرقی

وزیر امور خارجه ایتالیا وقوع زمین‌لرزه در استان آذربایجان شرقی و درگذشت جمعی از هموطنان‌مان در پی این حادثه را تسلیت گفت.به گزارش ایسنا، جولو ترزی، وزیر امور خارجه ایتالیا در پیامی به علی‌اکبر صالحی،‌ همتای ایرانی خود اظهار کرد: تمایل دارم صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها را در خصوص فاجعه‌ای که در پی زمین‌لرزه‌های روز (شنبه) در شمال غرب کشورتان با کشته شدن تعداد بسیاری از مردم و به وقوع پیوستن تخریبی در این حد و اندازه رخ داده است،‌ ابراز دارم. بنابر گزارش خبرگزاری آگتی،‌ ترزی افزود: در این زمان و ساعات سخت، کشور من که رنج و آلام فجایعی مشابه را تجربه کرده است،‌ درکنار شما و مردم آسیب دیده قرار دارد.

 ابراز همدردی بان‌کی‌مون با دولت و ملت ایران در پی زمین لرزه آذربایجان

بان کی مون تاسف عمیق خود را برای «فوت صدها تن» در زمین لرزه اخیر آذربایجان شرقی و خرابی‌های به بار آمده ناشی از آن ابراز کرد. به گزارش ایسنا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی وی منتشر شد، اظهار کرد: دبیر کل برای فوت صدها تن ‌و زخمی شدن عده‌ای زیاد و تخریب‌های به بار آمده در نتیجه زمین لرزه‌هایی که نواحی نزدیک به شهر تبریز را در تاریخ ۱۱ اوت به لرزه درآورد، عمیقا متاسف شده است. بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، در این بیانیه آمده است که بان « تسلیت صمیمانه خود را به دولت و مردم ایران به ویژه خانواده‌های آنهایی که در این فاجعه کشته شدند یا به شکل دیگری تحت تاثیر قرار گرفتند» ابراز می‌دارد.بر اساس این بیانیه « سازمان ملل آماده کمک به تلاش‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای بشر دوستانه ناشی از این فاجعه و بسیج کردن حمایت بین المللی در این راستا است.»

دیروز رادوسلاو شیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان با ارسال پیامی و کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، حادثه زمین‌لرزه در شمال غرب ایران را تسلیت گفتند.(اینجا بخوانید) 
۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.