ابراز همدردی ژاپن با بازماندگان زلزله در ایران/ آمادگی ارائه کمکهای فوری

به گزارش خبرگزاری مهر، کین ایچی کومانو سفیر ژاپن در تهران روز یکشنبه در دیدار با محمد مهدی آخوندزاده معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه همچنین ضمن ابراز تاسف از این حادثه دردناک ، آمادگی کشورش را برای ارائه کمکهای انسان دوستانه فوری اعلام داشت .

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه نیز ضمن ابراز تشکر، به فعالیتهای ستاد بحران در انجام عملیات نجات ، کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان با حضور و نظارت مستقیم دو تن از اعضای کابینه اشاره کرد و تاکید کرد که اوضاع تحت کنترل است .

گفتنی است بدنبال وقوع حادثه زلزله روز گذشته ، سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی مستقر در ایران طی تماس با مسئولین وزارت امورخارجه کشورمان ، ضمن ابراز تاسف و همدردی ، نسبت به ارائه کمکهای انسان دوستانه ابراز آمادگی نموده اند.

به گزارش مهر، دو زلزله شدید بعد از ظهر روز گذشته بخشهایی از استان آذربایجان شرقی از جمله تبریز مرکز این استان را لرزاند.

طبق اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز زمین لرزه اول در ساعت ۱۶:۵۳دقیقه به بزرگی ۶٫۲ به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان اهر و مرکز زمین لرزه دوم در ساعت ۱۷:۰۴ به بزرگی ۶ و به عمق ۱۰ کیلومتر در شهرستان ورزقان بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.