ابراز همدردی یهودیان ایالت دیترویت آمریکا با فلسطینیان ساکن نوار غزه

۰۱م آذر ،

علیرغم درگیری ها و تنش ها بین یهودیان و مسلمانان در اراضی فلسطین اشغالی، یهودیان و مسلمانان ایالت دیترویت خواستار صلح و برادری این دو دین شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از واحد ترجمه لبیک، به دور از درگیری های خاورمیانه، مسلمانان و یهودیان ایالت دیترویت، در تلاش برای ایجاد صلح و همبستگی بین پیروان این دو دین ابراهیمی می باشند. به عنوان برداشتن اولین قدم در این راستا، و برای آشنایی و درک بهتر این ادیان، توافق شد که یهودیان از مساجد و مسلمانان از کنیسه های یهودیان بازدید کنند.  به همین منظور روز جمعه ۱۶ نوامبر، هیئتی متشکل از پانزده یهودی از مرکز اسلامی ایالت دیترویت بازدید کردند.
هدف از این جلسات تلاش برای همبستگی مسلمانان و یهودیان،  ابراز همدردی با فلسطینیان ساکن نوار غزه و محکوم کردن حملات موشکی رژیم غاصب صهیونیستی اعلام شده است.
سازمان های اسلامی و یهودی بسیاری در این جلسات شرکت کردند از جمله «جامعه اسلامی آمریکا شمالی»، «کنکره جهانی یهودیت»، «شورای امور عمومی مسلمانان» و «انجمن کانادایی یهودیان و مسلمانان».
این فعالیت ها توسط «بنیاد تفاهم نژادی» که در شهر نیویورک مستقر است، اقدام شده و تا اواخر هفته جاری کارهای مشابهی در سراسر آمریکا به انجام خواهد رسید. این بنیاد که در سال ۱۹۸۹ بنا نهاده شده است، پیشتر نیز برای بهبود روابط بین سیاه پوستان و یهودیان، و همچنین آمریکای لاتین و یهودیان اقداماتی به انجام رسانیده بود. بنیاد تفاهم نژادی در سال های اخیر بر روی بهبود روابط بین مسلمانان و یهودیان متمرکز شده است.
خاخام «مارک شنایر» رییس و موسس این بنیاد اظهار داشت: علی رغم هزاران مایل فاصله بین دیترویت و نوار غزه، امیدواریم این اقدامات به عنوان یک الگو بتواند روابط بین مسلمانان و یهودیان را بهبود ببخشد و سببات صلح در خاورمیانه را فراهم سازد.
امام «عبدا… الامین» مسئول مرکز اسلامی ایالت دیترویت، که برای چندین دهه متوالی رییس جلسات بین ادیان بوده است، در نشستی که روز جمعه با یهودیان بازدید کننده از مرکز اسلامی داشت، تلاش ها برای بهبود روابط بین مسلمانان و یهودیان را ستود و از مسئولان این امر تقدیر کرد و افزود: روابط بین ادیان از اهمیت بالایی برخوردار است. اکثرا تصور می کنند که مسلمانان و یهودیان با هم دشمن و همیشه در حال جنگ می باشند، که این تصورات اشتباه است. /ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.