ابراهیمی: دولت از حالا به فکر معیشت مردم در پساکرونا باشد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت لازم است برای شرایط پساکرونا برنامه‌ریزی‌ها را از همین حالا شروع کند و پیش‌بینی‌های لازم در نظر گرفته شود تا در ادامه سال و شرایطی که احتمالا ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم وضعیت اقتصادی مردم به رفاه نزدیک شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که ارزیابی از عملکرد مسئولان در مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ اظهار کرد: وضعیت این فاجعه تازه به وجود آمده همه را غافلگیر کرده است و دولت و ملت ما هیچکدام آمادگی لازم را در روزهای اول نداشتند و این موضوعی است که تمام دنیا کمابیش با آن مواجه بوده است.

وی افزود: دولت باید کمر همت ببندد و بودجه لازم را برای مبارزه با این ویروس فراهم کند. مردم هم باید مسائل بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند، در حالی که شاهد هستیم برخی از مردم این موضوع را چندان جدی نمی‌گیرند و چنین کاری برای سایر افراد که در اکثریت هستند و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، یک مصیبت است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما از جهات گوناگون برای مبارزه با این ویروس دچار مشکلاتی هستیم، تاکید کرد: اصل کار باید این باشد که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت شود، اما در این زمینه کم و کاستی در کار وزارت بهداشت، پرستاران و کادر پزشکی کشور، سپاه، ارتش و تمام کسانی که در این زمینه به میدان آمدند دیده نمی‌شود.

ابراهیمی با اشاره به موافقت رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: اگر این کار انجام نمی‌شد مطمئناً امکانات دولتی نمی توانست مقابله با ویروس کرونا را به تنهایی مدیریت کند که البته در این زمینه باید از تلاش همه دست اندرکاران و مسئولان کادر پزشکی کشور، دولت، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی تشکر کرد که به میدان آمدند تا با این ویروس مبارزه کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه دولت وظایف سنگینی برای کنترل اوضاع در دوره بعد از کرونا بر عهده دارد، اظهار کرد: باید توجه کنیم که الان همه مسئولان در صحنه هستند و تلاش می‌کنند اگر در جایی و زمانی کم‌کاری صورت گرفته است آن را جبران کنند که در مجموع تا امروز به نظر می‌رسد در جبهه مقابل ما کرونا همه در کنار هم قرار گرفتند و تلاش‌شان قابل تقدیر است.

این نماینده اسبق مجلس ادامه داد: اما آنچه نگران کننده است وضعیت کشور بعد از مقابله با کروناست که باید دید دولت چه برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم در سالی که جهش تولید نام گرفته است، در نظر خواهد داشت.

وی افزود: برای شرایط پساکرونا لازم است دولت برنامه‌ریزی ها را از همین حالا شروع کند و پیش‌بینی‌های لازم در نظر گرفته شود تا بتوانیم در ادامه سال و در شرایطی که احتمالاً ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم کاری کنیم که وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود و مشکلات این چند ماهه برای آن‌ها جبران شود.

ابراهیمی در پایان اظهار کرد: اگر چنین برنامه‌ریزی از سوی دولت انجام و شعار سال عملی شود شاهد بهبود وضعیت معیشت مردم و جبران این چندماه خواهیم بود که همین موضوع خود سبب افزایش امید مردم نسبت به آینده و رفع تالمات این مدت می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.