ابراهیم مؤذن: آشنایی با مظلومیت امام حسین(ع) مرا به شیعه علاقه‌مند نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

11-619.jpg

ابراهیم مؤذن، از کشور نیجریه که طی سال‌های اخیر به مذهب تشیع درآمده است، سبب شیعه شدن خود را در آشنایی با مظلومیت امام حسین(ع) و مطالعه ادعیه امامان بیان نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، در نشست فرهنگی «به شیعه شدنم افتخار می‌کنم» که در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، ابراهیم مؤذن، از کشور نیجریه که طی سال‌های اخیر به مذهب تشیع‌ درآمده است در بیان چگونگی تشرف خود به مذهب تشیع گفت: سال‌ها پیش یکی از دوستانم که شیعه شده بود وقتی در خصوص چرایی و چگونگی شیعه شدنش از وی سؤال نمودیم کتاب‌هایی را به ما داد که مطالعه کنیم و از بین کتاب‌هایی که در اختیار ما قرار داد کتاب امام حسین(ع) و روز عاشورا که به‌ همت مؤسسه البلاد تهران گردآوری شده بود نصیب من شد و من با مطالعه این کتاب با زندگی امام حسین(ع) که پیش از آن هیچ شناختی از آن نداشتم آشنا شدم.

وی ادامه داد: در این کتاب برای من روشن شد که فرزند پیامبر اکرم(ص) بعد از گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر به شکل بسیار وحشتناکی و در اوج مظلومیت به دست ظالم‌ترین اشخاص به شهادت رسیدند.

مؤذن از طلاب جامعه‌المصطفی ادامه داد: با خواندن این کتاب من با مظلومیت امام حسین(ع) و اصحاب وی و ظلم گروه مقابلش آشنا شدم و متوجه شدم دین تعلیماتی دارد که در سایر مذاهب دیگر وجود ندارد.

وی افزود: در مذهب شیعه ما می‌بینیم که امام صادق(ع) وقتی به شاگردانش تعلیم می‌دهد چرایی هر علم را نیز برای شاگردانش بیان می‌کند و تعلیمات این امام همام به شاگردانش فراتر از همه علوم است.

مؤذن در ادامه با بیان این‌که «در مذهب تشیع ائمه معصوم دعاهای بابرکتی را برای مردم به یادگار گذاشته‌اند که هر یک از آنها خود درس زندگی است» گفت: من وقتی دعای کمیل، زیارت عاشورا یا دعای عرفه را می‌خوانم به‌صورت مطالعاتی به این دعاها نگاه می‌کنم و به شما هم پیشنهاد می‌کنم که این دعاها را به‌خوبی مطالعه نمایید چراکه تعلیماتی که ائمه اطهار(ع) در این دعاها به ما می‌دهند همه چیز را در خود دارد، چگونگی حرف زدن با خدا در دعاهای اهل ‌بیت(ع) نهفته است.

وی ادامه داد: از وقتی‌که به مذهب شیعه درآمده‌ام بسیار در زندگی راحت هستم، پیشاً دین من به من می‌گفت که بهشتی و جهنمی شدن در اختیار انسان نمی باشد انسان موجودی قائل به قضا و قدر است از ۴۰ روزگی در رحم مادر سرنوشت او شامل فقر یا ثروتمندی و بهشتی و جهنمی بودن برایش مقدر شده است، اما امروز متوجه شده‌ام که خدا انسان را مختار آفریده و انسان می‌تواند در سرنوشت خود نقش‌آفرین باشد.

این طلبه نیجریه‌ای با بیان این‌که «قبل از شیعه شدنم هیچ کس در محل زندگی‌ام حقیقت در مورد پیامبر و ائمه‌اطهار(ع) را به ما نمی‌گفت و اگر هم چیزی می‌گفتند وارونه بود و معتقد بودند باید در مورد وقایعی که بین پیامبر و ائمه‌اطهار(ع) اتفاق افتاده سکوت نمود» گفت: در حال حاضر من در زمینه تفسیر و علوم قرآنی رساله می‌نویسم و به شیعه شدن خود نیز افتخار می‌کنم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.