ابرقدرت‌‌های “فولاد” دنیا در ایران حضور می‌یابند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تقاضای حضور شرکت‌های ابرقدرت در زمینه فولاد نسبت به قبل افزایش چشم‌گیری داشته و با سال‌های قبل قابل قیاس نیست.

محسن پروان دبیر همایش صنعت فولاد و معدن در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با حضور شرکت‌های اصلی فولاد در این همایش گفت: شرکت‌های بزرگ صاحب تکنولوژی فولاد دنیا در این همایش حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور شرکت‌های بزرگ فولاد از سراسر دنیا در این همایش سبب می‌شود که قیمت فولاد خاورمیانه که قبلا توسط کشورهای امارات و ترکیه مشخص می شد، توسط کشورمان تعیین شود.

شایان ذکر است: ایران نقش بزرگ‌ترین تولیدکننده، وارد کننده و صادرکننده فولاد را در منطقه ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: در سال‌های قبل شرکت‌های خارجی حضور چشم گیری در همایش نداشتند، اما در این دوره شاهد افزایش این شرکت در همایش هستیم که می‌توان به حضور شرکت‌هایی از کشورهایی چون: اسپانیا، انگلیس و آلمان، اتریش، فرانسه، چین، فنلاند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این همایش،‌۸۰۰ کارشناس داخلی و ۱۰۰ کارشناس در بخش خارجی حضور دارند و همچنین ۲۲ کارگاه آموزشی طی برگزاری این همایش برای متخصصان و دانش‌آموختگان برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری در کشورمان از تکنولوژی به روز خود استفاده خواهند کرد که امیدواریم سرمایه‌گذاران و کارشناسان از این فرصت استفاده بهینه داشته باشند و تبادل تکنولوژی گسترده‌ای در زمینه صنعت فولاد، معدن صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: تعاملات موجود در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌تواند به اشتغال‌زایی در کشور کمک شایانی نماید.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.