ابزارها و سیستم های مدیریتی؛ بهره وری “واحدهای تولیدی” را ارتقا می دهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

افزایش رقابت پذیری در فرآیند نوسازی و بهسازی صنعت کشور مستلزم به کارگیری ابزارها و سیستم های مدیریت علمی و افزایش بهره وری در واحدهاست.

حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، نیز با تاکید بر اینکه توجه به افزایش سطح بهره وری کنترل تورم و تولید ناخالص داخلی را به همراه دارد، گفت: هم اکنون کشورهای توسعه یافته حدود ۵۲ درصد از رشد تولید خود را از ارتقای بهره وری به دست آورده اند.
وی افزود: در قانون حمایت از نوسازی، مدیریت علمی و افزایش بهره وری با رویکردهای نوین، در سال های اخیر توسعه زیادی یافته است.
در همین راستا، به کارگیری انها توسط مدیران صنعتی، نیاز به برخورداری از خدمات تخصص و مشاوره ای متخصصان مربوطه را افزایش داده است.
حسینی صدر با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت خدمات مشاوره صنعتی در کشور افزایش یافته و سبب افزایش کیفیت عملکرد و اثربخشی آنها نیز خواهد شد، تصریح کرد: قانون برای تحقق این ضرورت و دستیابی به ظرفیت های مطلوب در فرآیندهای مشاوره ای در بخش های غیر دولتی و ارتقای سطح فناوری، حمایتاز نوسازی صنایع را ضروری دانسته است.
وی تاکید کرد: وجود بهره وری در بسته تولید کشور سبب افزایش تولید و کیفیت محصولات با حفظ منابع می شود.
حسینی صدر خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم افزایش بهره وری در کشور، توجه به میزان ساعات کار مفید کارمندان واحدهای تولیدی است به طوریکه با این روش می‌توانیم سبب راندمان تولید شویم.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

پایتخت کفش ایران در رکود/بزرگترین تولید کننده کفش ایران در اغما
ساعت کار تازه خوزستانی‌ها اعلام شد
راه اندازی سه واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی مهران
بخشودگی جریمه های واحدهای صنعتی و تولیدی
راهکارهایی برای افزایش صادرات همدان ارایه شود
موفقیت بنیاد برکت برای کارآفرینی در ۲۴ استان کشور
وجود ۱۷ واحد راکد تولیدی مرغ تخم گذار در استان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.