ابزارهنر بهترین قالب برای به تصویر کشیدن بیداری اسلامی درجهان است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سیدمحمدحسینی’شامگاه شنبه در آیین رونمایی از ‘مجموعه مستند انقلاب های بدون مرز’ در تالار سوره حوزه هنری ضمن قدردانی از سازندگان مستند ‘انقلاب بدون مرز’ اظهارداشت: این اقدام که در شبکه یک سیما صورت گرفته، بسیار شایسته است و باید از نقش آفرینان چنین حماسه بزرگی قدردانی کرد.

وی افزود: بیداری اسلامی جریانی است که می‌توان درباره آن آثار فاخر و ارزشمند بسیاری ساخت و ما باید در این حوزه به دنبال سوژه‌های جدید و نوینی باشیم.

حسینی یادآور شد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری اقدامات شایسته و خوبی در حوزه بیداری اسلامی صورت گرفته که در همین راستا می‌توان به تولید همین مستند اشاره کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از نشستی که با نخبگان برگزار کردیم، امروز شاهد تولید آثار خوبی بودیم.

حسینی خاطرنشان کرد: ساخت آثار این چنینی با موضوع بیداری اسلامی می‌تواند نگاه افراد را دگرگون کند.

به گفته وی در حال حاضر به دلیل الگوبخش و الهام بخش بودن انقلاب اسلامی شاهد تبلیغات بسیاری علیه جمهوری اسلامی از سوی دشمنان هستیم.

عضوکابینه دولت دهم تصریح کرد: ما باید از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم. در این مسیر حرکت‌های نمادینی آغاز شده و در این مسیر ما می‌توانیم تغییرات مبنایی هم داشته باشیم. آن هم در مقطعی که کشورمان با تحریم‌های جدی روبرو است و این تحریم‌ها به حدی شده که حتی در دوران جنگ هم کم سابقه می نمود.

وی افزود: این تحریم‌ها به این دلیل است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران حلقه محاصره را هر روز بر ما تنگ‌تر کنند، لذا در چنین موقعیت و شرایطی ساخت آثار متنوع درباره بیداری اسلامی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه هنر بهترین قالب برای نشان دادن موضوع بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی در منطقه و جهان اسلام است، اظهار داشت: هنر جاذبه‌های بسیاری دارد و تاثیرگذاری و ماندگاری آن هم بیشتر است.

وی گفت:با نگاهی به کشورهای دیکتاتور متوجه می‌شوید که چگونه پادشاهانی انتخاب می‌شوند که متوسط سن آنها ۷۵ سال است. خوشبختانه امروز تزویرهای دیکتاتورها مشخص شده است و ما می‌توانیم با بهره بردن از هنرهای مختلف و هنرمندان ایران درباره موضوع بیداری اسلامی کار کنیم و همه را در این مسئله شریک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید هم اکنون واقعیت‌ها را در قالب هنر نشان داد. در این راستا اهالی فکر، اندیشه و قلم مسوولیت سنگینی بر دوش دارند و این رسالت خطیری است که می‌توان با ساخت فیلم‌های متعدد مستند به موضوع بیداری اسلامی پرداخت.

حسینی باد آور شد: در این مسیر خوشبختانه حرکت مردمی نیز آغاز شده و باید اقدامات زیادی انجام داد تا بتوانیم واقعیت را به مردم دنیا معرفی و تبیین نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ساخت مستند ‘انقلاب بدون مرز’ در شبکه یک سیما نتیجه زحمات همکارانی است که در این شبکه فعالیت می‌کنند، واقعیات جنگ ۳۳ روزه باید به تمام جهانیان گفته شود و این میسر نمی‌شود مگر اینکه برنامه‌های تاثیرگذاری در این باره ساخته شود.

به گفته حسینی امروز دنیا مشتاق است و باید این مسئله را به جهانیان نشان داد. در چنین موقعیتی اهالی فرهنگ و هنر رسالت خطیری در ارتباط با بیداری اسلامی بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: مستند ‘مهار نشده’ و فیلم ‘قلاده‌های طلا’ نیز نشانگر اتفاقات پشت صحنه هستند و دست‌هایی را نشان می‌دهند که چگونه منجر به بروز برخی وقایع شدند. ساخت چنین آثاری تاثیر بسیاری دارد و در نبرد حق و باطل، مسلماً حق بر باطل پیروز می‌شود.

مراسم رونمایی از ‘مجموعه مستند انقلاب های بدون مرز’ شامگاه شنبه با حضور سید محمد حسینی ‘وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزارشد.

۱۵۹۲

فراهنگ**۱۳۵۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۹۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.