ابزار جانبی گوشی‌های اندرویدی برای بررسی سلامت بدن

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کارشناسان از ساخت ابزار جانبی تازهی برای گوشی‌های اندرویدی خبر داده‌اند که می‌تواند اطلاعات مربوط به سلامت بدن شما را مورد بررسی قرار دهد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در سال ۲۰۱۲ میلادی ابزار Tinke اولین بار به عنوان یک دستگاه جانبی برای گوشی هوشمند آیفون روانه بازار شد. این دستگاه که وضعیت سلامت کاربر را مورد بررسی قرار می‌داد فقط برای گوشی آیفون عرضه شده بود.
 
اما شرکت Zensorium هم‌اکنون مدل تازه  Tinke را سازگار با گوشی‌های هوشمند اندرویدی روانه بازار کرده است. دستگاه Tinke یک فناوری حسی اوپتکال دارد که به کمک آن می‌تواند میزان تناسب اندام و فعالیت‌های بدنی روزانه را اندازه‌گیری کند.
 
این دستگاه از طریق ورودی microUSB به گوشی هوشمند متصل می‌شود و کاربر برای کمک گرفتن از آن باید انگشت خود را روی سیستم ورودی نوری قرار دهد.
 
این حسگر می‌تواند ظرف چند ثانیه چهار پارامتر اصلی مربوط به سلامت انسان را مورد محاسبه قرار دهد که این پارامترها شامل ضربان قلب، ضربان تنفس، میزان اکسیژن خون و اختلالات سیستم اعصاب را مورد بررسی قرار دهد.
 
سه پارامتر اول برای محاسبه میزان تناسب سیستم قلب و تنفس مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد آخر نیز با بررسی خودکار سیستم اعصاب، میزان استرس و فشارهای عصبی را در کاربر محاسبه می‌کند.
 
دستگاه Tinke مخصوص گوشی‌های هوشمند اندرویدی ۱۲۹ دلار قیمت دارد و پس از اتصال از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث، به میزان کم انرژی ذخیره شده در باتری را مصرف می‌کند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.