ابزار دیپلماسی رسانه در خدمت انقلاب اسلامی باشد/ لزوم برندسازی شبکه‌های اجتماعی ایران در سطح جهانی

فروردین ۱۴۰۳

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه ابزار دیپلماسی رسانه باید در خدمت انقلاب اسلامی باشد، گفت: مسئولین دیپلماسی ما بایستی شبکه‌های اجتماعی داخل کشور را اعتبار بخشیده و آن‌ها را در سطح جهانی برند کنند.

“مهدی صرامی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم فعال شدن دیپلماسی رسانه‌ای در عرصه سیاست کشورمان در نظام بین‌المللی اظهار داشت: دیپلماسی رسانه‌ای در ذیل دیپلماسی عمومی مطرح شده و به دنبال ایجاد توازن رسانه‌ای و تاثیرگذاری بر رسانه‌های خودی و افکارعمومی دیگر کشورهاست.
 
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی پیام قوی و قابل ارائه آن برای کل دنیا است، ادامه داد: ابزار رسانه در چارچوب دیپلماسی قابل تحلیل بوده و بایستی در خدمت ارسال پیام انقلاب اسلامی به کار گرفته شود.
 
مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حجم بالایی از تحریم‌های رسانه‌ای، غیرعادلانه و یک‌طرفه از سوی جبهه مقابل انقلاب اسلامی انجام می‌شود، اضافه کرد: برخلاف ادعاهای غرب مبنی بر آزادی بیان و رسانه‌، رسانه‌های جمهوری اسلامی بسیار موثرتر از آن‌ها عمل کرده و در تحرکات غرب در قالب جنبش تسخیر وال‌استریت یا ۹۹ درصدی، همچنین در بیداری اسلامی شاهد حضور پررنگ و اثرگذار رسانه‌های انقلاب اسلامی بودیم.
 
صرامی با بیان اینکه جبهه غرب نسبت به حضور اثرگذار رسانه انقلاب احساس خطر کرده و ژست آزادی بیان خود را با فیلترینگ یک طرفه و غیرقانونی رسانه‌های ما ثابت کرد، بیان داشت: هدف اصلی جبهه غرب این است که بتواند توازن رسانه‌ای دنیا را به نفع خود حفظ کند و در این فضا شاهدیم که هرگونه رسانه تازهی که متعلق به جمهوری اسلامی است به شکل ظالمانه‌ای مورد سانسور و تحریم قرار می‌گیرد.
 
مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مسئولین دیپلماسی کشور حتی مسئولین فرهنگی باید از جایگاه رسانه‌ای کشور دفاع کنند، تصریح کرد: مسئولین دیپلماسی ما بایستی شبکه‌های اجتماعی داخل کشور را اعتبار بخشیده و آن‌ها را در سطح جهانی “برند” کنند و این در حالی است که ما اخیرا شاهد سستی‌هایی از سوی بعضی مسئولین کشور بودیم که به جای اعتبار بخشیدن به رسانه‌های کشور ناخواسته در پازل رسانه‌ای رژیم غاصب صهیونیستی گرفتار شده و منجر به تبلیغ بعضی شبکه‌های این رژیم جعلی شدند.
 
وی با بیان اینکه متولیان فرهنگ کشور بایستی رسانه‌های ما را از انفعال خارج کنند، تاکید کرد: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بایستی فعال شده و رسانه‌های خودی را از سوی متخصصین جوان کشور مدیریت و آن را منتشر کنند.
 
مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اخیرا وزارت ارتباطات با بیانیه‌ای از حضور وزیر ارتباطات درشبکه‌های اجتماعی داخلی استقبال کرده است، خاطرنشان کرد: بایستی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز سطح آشنایی خود را از شبکه‌های داخلی کشور ارتقاء دهد چراکه تنها راه مقابله با جبهه رسانه‌ای غرب و صهیونیست اتکا به ظرفیت جوانان است تا با نفوذ دیپلماسی رسانه‌ای آن را از حالت انفعال  به نفع جمهوری اسلامی ایران فعال کنیم.
 
‌انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.