ابزار موبایلی تازه برای تشخیص میزان استرس در نظامیان

۱۹اردیبهشت،

 

بیش از ۱۲۰۰ سرباز و افسر نیروی هوایی آمریکا مستقر در افغانستان ابزار موبایلی تازهی را روی گوشی هوشمند خود بارگذاری می‌کنند که به آن‌ها در تشخیص استرس‌های ناشی از صحنه‌های نبرد و حوادث مربوط به آن کمک می‌کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این ابزار توسط مراکز South Staffordshire و Shropshire Healthcare NHS Foundation Trust ساخته شده است به نظامیان کمک می‌کند بدون کمک دیگران و پیش از اعلام به فرماندهان ارشد در مورد بروز بیماری، نشانه‌های بروز این گونه اختلالات را در خود شناسایی کنند.
 
برای ساخت این ابزار تنها ۵۰۰ پوند سرمایه‌گذاری شده است و علاوه بر اختلالات و عوارض ناشی از استرس‌، امکان تشخیص ۱۱ شرایط دیگر نیز برای آن در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تشخیص مصرف الکل، ناراحتی شدید مربوط به از دست دادن اطرافیان و اضطراب اشاره کرد. برای هر یک از این حالت‌ها تصویر ویدیویی مجزایی تهیه شده است که یک روانپزشک آن‌ها را به صورت عملی توضیح می‌دهد تا سرباز به راحتی بتواند حالت‌های مربوطه را در خود شناسایی کند.
 
استفاده از این ابزار به قدری آسان است که خانواده نظامیان هم می‌توانند آن را به کار برند تا نگرانی‌هایشان در مورد رفتار این برطرف شود.
 
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که فشارهای عصبی و استرس‌های ناشی از حضور در صحنه‌های نبرد به قدری بسیار است که از هر سه سرباز یک نفر به آن‌ها مبتلا می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.