ابطال کارت سوخت خودروهای سنگین متخلف

ابطال کارت سوخت خودروهای سنگین متخلف

عصرخودرو : در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، ۱۵۹ کارت سوخت خودروهای سنگین در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان باطل شد.

به نقل از ایرنا، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان اظهار کرد: طی تراکنش گیری از سه جایگاه، این تعداد خودروی سنگین متخلف شناسایی و کارت هوشمند سوخت آن ها باطل شد.

مرتضی عابدینی اضافه کرد: با بررسی های صورت گرفته از طریق سامانه کارت هوشند سوخت و سیستم های نظارتی، بسیاری از این خوردوها در خارج از استان غیر فعال بوده و از کارت سوخت آن ها سو استفاده می شده است.

وی با اشاره به این که کارت های سوخت باطل و پرونده افراد متخلف برای صدور رای به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است، ادامه داد: فعال شدن مجدد کارت های سوخت منوط به صدور رای و دستور قضایی خواهد بود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان یادآور شد: چند ماه گذشته نیز طی طرح نظارتی انجام شده در منطقه، ۵۹۹ کارت سوخت خودرو سنگین متخلف درون شهری شناسایی و باطل شد که با شناسایی این خودروها، روزانه ۵۲ هزار و ۹۳۳ لیتر و سالانه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت گاز حفظ خواهد شد.

وی با اشاره به این که در آینده ای نزدیک مرحله دوم طرح نظارت بر توزیع فرآورده های انجام خواهد شد و گفت: این تخلفات شامل کسری غیرمجاز، فک پلمب، انحراف از مسیر، آلوده ‌کردن فرآورده‌ها و سوء استفاده از کارت هوشمند سوخت بوده که توسط مجاری عرضه و نفت‌کش‌های حمل فرآورده صورت پذیرفته است.

یکشنبه ۱۲ شهریور   ۱۲:۲۳


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.