ابطحی: مردم شهید سلیمانی را نماینده امنیت ایران می‌دیدند

یک عضو محمع روحانیون مبارز گفت: مردم سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نماینده هیچ جریان داخلی نمی‌دانستد، بلکه او را نماینده امنیت ایران می‌دیدند.

محمد علی ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با علت محبوبیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره ملی اظهار کرد: تصور این محبوبیت مردمی و غیر رسمی برای یک سردار نظامی  دشوار بود؛ اما در روز های  اخیر معلوم شد که زیر پوست همه نارضایتی‌ها، سختی‌ها و مشکلات مردم یک قدر شناسی از کسی که احساس می‌کنند برای آن‌ها زندگی و تلاش کرده  دارkد.

وی ادامه داد: این نکته بسیار قدر شناسانه بود که مردم خودشان چنین از سپهبد شهید قاسم سلیمانی یاد کردند. ایشان به تعبیر ملت ایران، ایرانی‌ترین سردار کشور بود که تمام تلاش‌هایش علی رغم اینکه در مبارزه با جبهه آمریکا و صهیونسیت بود، در راستای دفاع از امنیت مردم ایران بود. مردم این امنیت را قدر شناختند و پاس داشتند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد مراسمی بودیم که بدون دعوت و اطلاع رسانی قبلی، خود مردم به صورت یک پارچه برای پاسداشت یاد این شهید عزیز به خیابان‌ها آمدند.مردم  برای سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک ارزش ویژه ای قائل بودند و به صحنه آمدند و همه این‌ها  به خاطر رشادت ایشان جهت حفظ  امنیت کشور بود.

وی تاکید کرد: مردم سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نماینده هیچ جریان داخلی نمی‌دانستد، بلکه او را نمایند امنیت ایران می‌دیدند. کاریزمای شخصیت این شهید مثال زدنی بود.

ابطحی همچنین یادآور شد: من فکر می کنم به دلیل جایگاه بزرگی که سپهبد شهید قاسم سلیمانی در جهان پیدا کرده بود، ترامپ از او می‌هراسید. سپهبد شهید قاسم سلیمانی به چهره‌ای تبدیل شده بود که هر کسی در هر نقطه‌ای که می‌خواست به مقاومت فکر کند باید به سپهبد شهید قاسم سلیمانی هم فکر می‌کرد.

وی ادامه داد: این موضوعات  باعث شد که ترامپ برای حل مشکلات داخلی خودش به همین راحتی یک چهره ملی ما را حذف کند؛ چون شخصیت سپهبد شهید قاسم سلیمانی خیلی بزرگ بود، برای دولت فعلی آمریکا ترور او بزرگ‌ترین دستاورد داخلی و انتخاباتی بود.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام داخلی در مقابل دشمن خارجی گفت: ضرورت انسجام، وحدت و فراگیر بودن حاکمیت حرفی‌است که همه جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب سال‌ها از آن یاد کردند؛ پیش بینی نمی‌کنم که این سیاست در آینده خیلی تغییری بکند؛ اما اگر این تحول حاصل شود کشور با خون سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک بار دیگر وحدت مقابله با مشکلات را پیدا می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.