ابعاد شخصیتی امام راحل درست معرفی نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مدیران ارشد، استادان و دانشجویان برگزیده پژوهشکده امام خمینی(ره)، این مؤسسه را از برکات وجودی مرحوم حاج سیداحمد خمینی و در جهت حفظ و گسترش اندیشه‌های والای فقهی، اعتقادی و سیاسی امام راحل(ره) خواند و گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشکده پایه و اساس خوبی برای حفظ و گسترش اندیشه‌های امام خمینی(ره) در میان مسلمانان و به خصوص جوانان خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی با بیان ابعاد شخصیتی مرحوم حاج سیداحمد آقا و فرزند صالح ایشان حاج سیدحسن خمینی، آنان را یادگاران باارزش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوران حاضر خواند و تصریح کرد: بیت حضرت امام(ره) هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ علمی و دینی از مرتبت والایی در جامعه و حوزه‌های علمیه برخوردارند و همین امر حفظ حرمت آنان را برای همه ما واجب و لازم می‌گرداند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از حرمت‌شکنی برخی افراطیون مغرض در مراسم سالگرد امام خمینی در حرم مطهر نسبت به یادگار ایشان، اهانت و تعصب کور را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: تضاد بسیار عجیبی است، چگونه می‌شود در سالروزی که اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر کشور به امید وحدت و همدلی در آستان مطهر امام گرد هم می‌آیند، گرو‌هی اندک ولی متشکل و البته نامشخص، در مقابل چشم میلیون‌ها انسان و شبکه‌های تلویزیونی اجازه اهانت به بیت امام و مسئولین را به خود بدهند؟ آیا می‌توان تصور کرد آنها گروهی خودسر هستند؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام نارضایتی رهبری معظم انقلاب از حرکات تند و افراطی صورت گرفته نسبت به نوه امام آن هم در سالگرد رحلت امام راحل عظیم‌الشأن افزود: این رفتارهای افراطی نمود بارز استبداد عوام است که اگر جلوی آن گرفته نشود به اصل نظام آسیب می‌زند.

وی  با ابراز تأسف از افراطی‌گری گفت: افراط و عوام‌فریبی در طول تاریخ و از زمان امام علی(ع) به عنوان خوارج تاکنون بوده‌اند و امروز هم به اشکال و شیوه‌های جدید و نو وجود دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه ما شاخ و برگی از شجره وجودی اسلام و رهبری حضرت امام(ره) هستیم، بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی و پژوهشکده امام خمینی را از ثمرات باارزش بیت آن حضرت خواند و تصریح کرد: امروز حاج سیدحسن خمینی علی‌رغم جوانی، یک عالم واقعی اسلامی و نیز شخصیتی آشنا به مسائل کشور و دنیا و دارای هوش و ذوق درخوری است که فرصت خدمت بسیاری به کشور و آینده نظام دارد.

رئیس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، اسناد و ذخایر موجود در بنیاد حفظ و نشر حضرت امام را منبع غنی و بسیار خوبی برای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید مؤسسات آموزش عالی به خصوص پژوهشکده امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: مسئولان مؤسسه حفظ و نشر آثار امام می‌توانند با بازگشایی مخزن اسناد محرمانه آن مؤسسه بنیان تدوین تاریخ اصیل انقلاب اسلامی را بریزند تا نسل حاضر و نسل‌های آینده درک و تصور حقیقی و واقعی از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به شدت یافتن حملات به اندیشه‌ و آرمان‌های امام خمینی(ره) از سوی دشمنان داخلی و خارجی، وظیفه دلسوزان و نظام در مقطع کنونی برای حفظ و نشر تاریخی حقیقی مبارزات امام خمینی و یارانش را یادآور شد و گفت: متأسفانه در حق امام در داخل و به ویژه خارج جفا می‌شود و هنوز ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ درست معرفی نشده است.

وی افزود: امام(ره) همواره خشم خود را از گروهی به عنوان خشک‌مقدس‌ها نشان و نسبت به وجود چنین تفکری هشدار می‌دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتدال در گفتار، کردار و تفکر را راه اساسی بازگشت به آرمان‌های اصیل حضرت امام و انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: امام هیچ‌گاه ترور و عملیات مسلحانه را برای مبارزه با طاغوت تأیید نکردند و همواره به حضور مردمی در مبارزه و موج آگاهی توده‌ها تأکید داشتند. امروز هم اگر می‌خواهیم شاهد، الگو و الهام‌بخش مردم دنیا باشیم باید اعتدال و آزادمنشی را در همه ابعاد زندگی و کشور و نظام حفظ کنیم و از این رهگذر کارآمدی اسلام و انقلاب اسلامی را به اثبات برسانیم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام روحانی رئیس پژوهشکده امام خمینی(ره) گزارشی از نحوه تأسیس این مؤسسه و نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های آن بیان و افزود: مؤسسه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پنج رشته فقه و حقوق اسلامی، عرفان اسلامی، اندیشه سیاسی در اسلام، جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب اسلامی از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد و تاکنون نزدیک به ۳۵۰ فارغ‌التحصیل با حداقل یک اثر علمی معتبر داشته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.