ابعاد شخصیتی امام سجاد(ع) از نگاه یک کارشناس مسائل مذهبی:

۰۷م آذر ،

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام زین‌العابدین اسوه عبادت و بندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: این امام بزرگوار در سال ۳۶ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و شخصیت ایشان در واقع شامل سه بعد سیاسی، اجتماعی وعبادی است.

وی افزود: بعد عبادی شخصیت این امام(ع) در واقع توجه بسیار ایشان به عبادت خدا، انجام فرایض دینی و الهی و بعد سیاسی آن حضرت حضور مستمر ایشان در مسایل سیاسی کوفه و مدینه بود که در راستای تحقق حکومت الهی و از بین بردن حکومت طاغوتی عصر خودشان تلاش بی وقفه داشتند.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به بعد اجتماعی امام زین‌العابدین عنوان کرد: بعد اجتماعی شخصیت این امام معصوم حضور در جامعه و اجتماع مردم و دخالت در امور اجتماعی آن‌ها و رفع نیازهای فقرا و نیازمندان و تلاش برای حل مشکلات آن‌ها بود.

وی افزود: سجاد، سیدالساجدین و زین‌العابدین از جمله القاب این امام به شمار می‌روند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: این امام در عصر حکومت خود توسط هشام بن عبدالملک بارها مورد توهین و بی‌احترامی قرار گرفت که با رعایت آداب دینی و اخلاق اسلامی با وی برخورد کرد، به طوری که سبب اصلاح و عذرخواهی بعضی از اشخاص از جمله هشام شد که خود آن نمونه‌ای از اخلاق صحیح ایشان با دیگران محسوب می‌شود.

عبدالرزاق‌نژاد خاطرنشان کرد: جوانان باید از مطالعه، تحقیق و پژوهش در زندگانی امامان معصوم غافل نشده و ائمه معصوم را الگویی برای زندگی خود قرار داده تا دچار انحرافات اعتقادی و سیاسی نشوند.

وی یاد آور شد: حضرت زین‌العابدین در سال ۹۵ هجری قمری به دستور هشام بن عبدالملک در مدینه به شهادت رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.