ابلاغ آیین‌نامه نحوه تشکیل مجامع منطقه‌ای و کشوری دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی

۰۱ تیرماه ۱۳،

آیین نامه نحوه تشکیل، وظایف و اختیارات مجامع منطقه‌ای و کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس این آیین‌نامه، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در قالب مناطق مندرج در سند آمایش آموزش عالی ساماندهی می‌شوند.

براساس این آیین نامه موسساتی که دارای ترکیب کامل هیات موسس، موافقت قطعی تاسیس و اساسنامه مصوب شورای گسترش آموزش عالی باشند، یک مجمع منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند که همکاری فعال در تصمیم سازی‌های مرتبط به موسسه‌های منطقه ذیربط، انسجام بخشی و ایجاد هماهنگی در برقراری ارتباط منظم و منسجم و تعامل روز افزون بین موسسه‌های منطقه، دانشگاه‌های دولتی و به ویژه دانشگاه‌های مادر و فراهم آوردن زمینه ارتقای علمی، پژوهشی و فرهنگی موسسه‌ها با ارائه و پیشنهاد طرح به مجمع کشوری از جمله وظایف این مجامع است.

در این آیین نامه آمده است که تعداد نمایندگان هر مجمع منطقه‌ای با توجه به تعداد موسسه‌های فعال و واجد شرایط آن منطقه تعیین می‌شود و هر عضو مجمع منطقه که دارای هیات امنا و رئیس قانونی باشد، می‌تواند کاندیدای نمایندگی مجمع منطقه باشد.

براساس این آیین نامه، اسامی مناطق آموزشی، اسامی موسسه‌های واجد شرایط عضویت در مجمع منطقه‌ای، تعداد نمایندگان هر مجمع منطقه‌ای و اسامی دانشگاه‌های دولتی مسئول برگزاری انتخابات، حداقل ۴۵ روز قبل از برگزاری انتخابات توسط مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، به صورت کتبی به موسسات و دفاتر دانشگاه‌های مسئول برگزاری انتخابات اعلام می‌شود.

همچنین در ماده دیگری از این آیین نامه آمده است: دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی مسئول برگزاری انتخابات، احراز شرایط نمایندگان و برگزاری نشست انتخاباتی و انتخابات و معرفی موسسات منتخب به وزارت علوم می باشند.

براساس این آیین نامه، مجمع کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی نیز متشکل از ۷ و حداکثر ۱۱ موسسه عضو مجمع منطقه‌ای است و پس از تشکیل دو سوم مجامع منطقه‌ای و تصویب آیین نامه داخلی مشترک مجامع منطقه‌ای، نشست روسای مجامع منطقه‌ای برگزار و هیات رئیسه مجمع کشوری انتخاب می‌شود.

شایان ذکر است، این آیین نامه در ۲۲ ماده تدوین شده و متن کامل آن از طریق پایگاه اینترنتی رسمی وزارت علوم بخش معاونت آموزشی به نشانی http://www.msrt.ir/sites/Edu/default.aspx قابل دسترسی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.