ابلاغ آیین نامه حمایت از شرکتهای دانش بنیان/ پرداخت هزینه‌های ثبت پتنت

۱۱م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی خیام نکویی در نشست خبری امروز دوشنبه یکی از ماموریت‌های این معاونت را حمایت از شرکتهای دانش بنیان دانست و افزود: در این راستا با تقویت زیر ساختهای پارکهای علم و فناوری سعی شد تا شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا خدمات لازم را در اختیار این شرکتها قرار دهیم.

معاون نوآوری و فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ارائه خدمات حمایتی از شرکتهای دانش بنیان را از طریق ستادهای راهبری فناوری ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ ستاد راهبردی در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است و این ستادها از شرکتهای دانش بنیان مرتبط با حوزه کاری خود حمایتهایی را ارائه می‌کنند.
 

حمایت معاونت از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک

خیام نکویی با اشاره به میزان حمایت‌های معاونت علمی از شرکتهای دانش بنیان یادآور شد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل اعتبارات معاونت علمی در جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری هزینه می‌شود.
 

وی کل اعتبارات معاونت علمی را ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان ذکر کرد که ۱۵ تا ۲۰ درصد از این میزان صرف حمایت از شرکتهای دانش بنیان می‌شود.
 

خیام نکویی با اشاره به حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال در زمینه طرحهای کلان ملی، خاطر نشان کرد: ۱۵ تا ۲۰ شرکت دانش بنیان که در اجرای طرحهای کلان ملی مشارکت دارند نیز مشمول حمایتهای معاونت قرار دارند.
 

تدوین آیین نامه‌ای برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان

معاون نوآوری و فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، تدوین آیین نامه حمایت از شرکتهای دانش را از دیگر اقدامات حمایتی معاونت نام برد و ادامه داد: با رشد و بلوغ شرکتهای دانش بنیان، نیازها و تسهیلاتی که نیاز دارند نیز متفاوت خواهد بود از این رو به منظور ارائه خدمات مناسب به این شرکتها اقدام به تدوین آیین نامه “حمایت از خدمات تجاری سازی شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری” شد.
 

وی با بیان اینکه این آیین نامه در حال حاضر به پارکهای علم و فناوری ابلاغ شده است، اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات ۸ پارک علم و فناوری و مرکز رشد که در زمینه ارائه خدمات به شرکتهای دانش بنیان تجربیات خوبی داشتند به عنوان کارگزار معاونت علمی معرفی شدند تا خدمات حمایتی از طریق این مراکز به شرکتها ارائه شود.
 

خیام نکویی پارکهای علم و فناوری پردیس، خراسان رضوی، استان فارس، سمنان، یزد، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف و مرکز رشد پژوهشگاه ابن سینا را از جمله پارکهای کارگزار معاونت علمی دانست.
 

خدماتی که بر اساس آیین نامه ارائه می‌شود
 
خیام نکویی با بیان اینکه بر اساس این آیین نامه ۱۲ خدمت حمایتی به شرکتهای دانش بنیان عرضه می‌شود، یادآور شد: هزینه ثبت پتنت ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار است که بر اساس این آیین نامه بخشی از هزینه ثبت پتنت از سوی معاونت علمی و پارکهای فناوری و بخشی از سوی شرکتها پرداخت می‌شود.
 

وی با اشاره به سهم هر یک از این دستگاه‌ها برای ثبت پتنت، اظهار داشت: ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه‌ها از سوی معاونت علمی و پارکها تامین و حدود ۲۰ درصد از سوی شرکتهای دانش بنیان پرداخت خواهد ‌شد.
 

خیام نکویی آشنا کردن شرکتهای دانش بنیان با مراحل ثبت اختراع، ورود محصولات فناورانه شرکتهای دانش بنیان به بازارهای منطقه ای و بین‌المللی و خدمات مشاوره‌ای را از جمله خدماتی ذکر کرد که به شرکتهای دانش بنیان ارائه می‌شود.
 

معاون نوآوری و فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در عین حال از اقدامات حمایتی برای شرکتهای مستقل که در خارج پارکهای علم و فناوری خبر داد و گفت: این آیین نامه مشمول شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری و شرکتهای مستقل می‌شود.  


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.