ابلاغ آیین نامه مقررات رومینگ ملی به اپراتورهای موبایل

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، رومینگ ملی خدمتی است که با استفاده از آن، یک اپراتور، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای میهمان قرار می دهد و با انعقاد موافقتنامه از اپراتور میهمان، هزینه دریافت می کند. در این حالت هنگامی که مشترک اپراتور میهمان، از محدوده پوشش دهی شبکه موضوع پروانه خود خارج می گردد، بصورت خودکار طبق این مصوبه امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات تعریف شده از طریق شبکه اپراتور میزبان را دارد.

براین اساس اپراتور میزبان اپراتوری است که در منطقه تحت پوشش خود، توانایی ارائه خدمات رومینگ ملی به سایر اپراتورها را دارد و اپراتور میهمان اپراتوری است که برای توسعه محدوده پوشش دهی خود از محدوده پوشش و خدمات شبکه اپراتور میزبان استفاده می کند.

حسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مقررات و ضوابط ارائه خدمات رومینگ ملی در کشور به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسیده اظهار داشت: براساس این آیین نامه اپراتورهای موبایل فعال در کشور می توانند در مناطقی که شبکه شان پوشش کافی ندارد از شبکه های یکدیگر برای برقراری ارتباط مشترکانشان استفاده کنند.

وی تسریع در توسعه و ارتقاء کیفی خدمات تلفن همراه و کاهش قیمت تمام شده شبکه ها و استفاده بهتر از زیرساخت های موجود در کشور را از جمله اهداف تدوین این طرح برشمرد و گفت: طبق این آیین نامه هریک از اپراتورهای موبایل موظفند رومینگ ملی را برای هر اپراتور دارای پروانه طبق موافقتنامه ای که مبتنی بر مذاکرات فنی و تجاری لازم است، ارائه کنند که این مذاکرات باید در طول ۶۰ روز کاری از تاریخ درخواست اپراتور میهمان به اتمام رسیده و پیش نویس موافقتنامه، به امضای طرفین برسد.

رضوانی با تاکید براینکه اپراتور میزبان باید براساس موافقتنامه منعقده و با استفاده از تجهیزات رومینگ، نسبت به فراهم کردن خدمات رومینگ ملی برای مشترکان اپراتور میهمان، از یک تاریخ موثر، اقدام کند، خاطرنشان کرد: رومینگ ملی هزینه اضافی برای مشترکان ندارد و براساس این آیین نامه منجر به ایجاد شرایط ضد رقابتی برای اپراتورهای موبایل نمی شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی این آیین نامه لازم الاجرا است به مهر گفت: این آیین نامه به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است اما اجرای آن اختیاری بوده و الزامی نیست. براین اساس چنانچه اپراتورهای موبایل نیاز به پوشش مشترکانشان در مناطقی که پوشش کافی شبکه وجود ندارد داشته باشند از مقررات این آیین نامه برای همپوشانی شبکه شان استفاده می کنند.

به گزارش مهر، براساس قوانین رومینگ ملی اپراتور میزبان موظف است کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان خود را عینا برای مشترکان اپراتور میهمان نیز راهم کند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.