ابلاغ دستورالعمل تازه ال سی به بانکها

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام صدور دستورالعمل تازه ال سی به بانکها، گفت: هم اکنون قیمت دلار در بازار ۳ هزار تومان است و قیمت واقعی آن در بازار تعیین می‌شود.

به گزارش مهر، غلامعلی کامیاب امروز در حاشیه همایش بین المللی صندوق توسعه ملی در جمع خبرنگاران از حل مشکل ال سی ۳۰ درصدی خبر داد و گفت: این بخشنامه چند اشکال داشت که از طریق مذاکره با بانکها آن را حل کردیم.

معاون ارزی بانک مرکزی از صدور دستورالعمل تازه ال سی به بانکها خبر داد و اظهار داشت: مشکل بانکها اجرای ال سی ۳۰ درصدی نبود بلکه یکسری هماهنگی های داخلی نیاز داشت که انجام شد اما نمی توان قول داد که چند روز دیگر می توان این دستورالعمل تازه را اجرا کرد.

کامیاب با بیان اینکه اجرای دستورالعمل تازه ال سی به خود بانکها مربوط است اما از بابت زمان اجرای آن جریمه نخواهند شد، گفت: برای تامین ارز دانشجویی نیز هیچ مشکلی نداریم.

این مقام مسئول در بانک مرکزی درخصوص وضعیت قیمت دلار، گفت: هم اکنون قیمت دلار در بازار ۳ هزار تومان است که باید گفت قیمت واقعی نیز در بازار تعیین می گردد.

چند هفته قبل رئیس کل بانک مرکزی گفت که قیمت دلار در بازار به کف رسیده است و دیگر کاهش بیشتر قیمتها به مصلحت نیست. این موضع‌گیری با انتقادات گسترده اقتصاددانان و مردم مواجه شد و حتی روند کاهش قیمتها در بازار را متوقف کرد.

موضع‌گیری‌های اخیر مقامات بانک مرکزی از عقب نشینی این مقامات از گفته‌های چند هفته قبل‌شان حکایت دارد.

 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.