ابلاغ دستورالعمل نظام جامع ارتقاء توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین اعلام کرد: در راستای تحقق چشم انداز، اهداف و راهبردهای کلان توسعه بخش های صنعت، معدن و تجارت کشور و نیز تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه ، “نظام جامع ارتقاء توانمندی های بخش صنعت، معدن و تجارت”، توسط وزیرصنعت،معدن وتجارت به تمامی معاونتها و سازمان های زیرمجموعه وزارتخانه ابلاغ شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از  شاتا؛ علی معصومی» در این باره گفت: این دستورالعمل با هدف افزایش ارزش افزوده، قدرت رقابت پذیری و افزایش سهم صادرات صنعتی و معدنی از طریق تقویت توانمندی های نرم بنگاه های تولیدی و تجاری و ایجاد یک رابطه تعاملی و هم افزا میان نقش آفرینان حوزه‌های پنج گانه پژوهش و نوآوری، فناوری و صنایع پیشرفته، توسعه خدمات، منابع انسانی و فرهنگ تولید و تجارت و ارتقاء بهره وری تهیه و ابلاغ شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق این دستورالعمل کلیه اقدامات حوزه های پنج گانه فوق الذکر شامل سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، و اجرا در قالب یک نظام واحد راهبری و مدیریت می شود.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین افزود: ارکان این نظام که شامل شورای عالی، شورای تخصصی و کمیسیون های پنج گانه تخصصی می باشند در چهار سطح سیاستگذاری و برنامه ریزی، هماهنگی و تصمیم گیری، اجرا و نظارت و ارزیابی تعریف شده اند.

وی همچنین اظهار کرد: بمنظور افزایش کارایی و اثربخشی فعالیتهای کمیسیون های تخصصی، هریک از این کمیسیون ها در یکی از سازمان های زیرمجموعه مرتبط وزارت تشکیل شده است. بر این اساس، کمیسیون پژوهش و نوآوری در دانشگاه صنایع و معادن، کمیسیون فناوری و صنایع پیشرفته در سازمان گسترش و نوسازی صنایع، کمیسیون توسعه خدمات در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، کمیسیون ارتقاء بهروه وری در مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی وکمیسمون توسعه منابع انسانی وفرهنگ تولید و تجارت در مرکز پژهش، توسعه فناوری وصنایع نوین مستقر می باشند.

رئیس مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین یادآور شد: تمامی کمیسیونها جلسات تخصصی خود را بصورت فعال ومستمر برگزار کرده اند ، بطوریکه درمجموع تاکنون ۱۸ جلسه تخصصی کمیسیون ها و شورای تخصصی  تشکیل شده و در اغلب کمیسیون ها، اهداف و  برنامه های کلان  سال ۹۲ استخراج شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: معاونتها، سازمانها و مؤسسات زیرمجموعه وزارت در برگزاری جلسات نظام جامع مشارکت  فعالی داشته اند که همکاری و زحمات آنها شایسته تقدیر می باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.