ابلاغ دستو مبارزه با پولشویی در شرکت ها

بینا- مدیر حسابرسی داخلی شرکت بورس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی در شرکت‌های تجاری و موسسات غیرتجاری و لزوم ایفای وظایف حسابرسان داخلی در مسئولیت های اجتماعی خبر داد.
به گزارش بینا، ناصر امیدواری به فارس اظهار داشت: در حالی دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی در شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری توسط رئیس شورای عالی مبارزه با پولشویی ابلاغ شده که طبق مواد ۱۱ و ۱۲ وظایف مهمی در ارتباط با مبارزه با پولشویی به عهده حسابرسان داخلی شرکت ها گذاشته شده است.
وی ادامه داد:طبق ماده ۱۲ این دستورالعمل،واحد حسابرسی داخلی شرکت موظف است بر اساس مفاد قانون و دستورالعمل اجرایی مبارزه با پولشویی توسط حسابرسان هرگونه اطلاعات و مستندات دال بر فعالیت پولشویی را در اسرع وقت در اختیار حسابرس مستقل شرکت قرار دهد.
این مقام مسئول با بیان اینکه منشور کمیته حسابرسی ،نظامنامه حسابرسی داخلی و آئین نامه نظام راهبری شرکتی نیز به زودی برای اجرا تصویب و ابلاغ خواهد شد،خاطر نشان کرد:بنابراین از این پس حسابرسان داخلی صرفا” کارمند شرکت های بورسی و فرابورسی و موسسات غیر انتفاعی نبوده و باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و موسسات هم وظایف خود را ایفا کنند.انجام این وظیفه هم درخواست جامعه و مردم است.
به گفته امیداوری انتظار می رود با افزایش همکاری تمام ارکان سازمانی در واحدهای تجاری و غیرتجاری،حسابرسان داخلی بتوانند مسئولیت های خود در ارتباط با اجتماع را انجام دهند.
وی درخاتمه گفت:بدون تردید با تعامل و همکاری و هماهنگی همگان اعم از صاحب نظران بازار سرمایه،سازمان حسابرسی،جامعه حسابداران رسمی،انجمن حسابرسان داخلی و مدیران شرکت های بورسی و فرابورسی،رتبه شفافیت تجاری کشور در جهان افزایش خواهد یافت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.