ابلاغ سهمیه بیمه ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی در فاز اول

۱۷اردیبهشت،

IMG_8972.jpg

نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی از ابلاغ بخشنامه سهمیه بیمه ۹۲ کارگران ساختمانی و فراهم شدن امکان شناسایی کارگران حقیقی ساختمان از سوی انجمنهای صنفی خبر داد.

هادی ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، افزود: خوشبختانه پیرو مذاکراتی که از قبل صورت دادیم، اعلام کردیم که در مناطقی که امکان شناسایی کارگران ساختمانی وجود ندارد از پتانسیل انجمنهای صنفی ساختمانی استفاده شود که باخبر شدیم در دستورالعمل ابلاغی این مساله قید شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دستورالعمل مذکور به تمام دوایر مراکز استانی ابلاغ شده و میزان سهمیه در نظر گرفته در مرحله اول، ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی است.

به گفته ساداتی میزان سهمیه کارگران ساختمانی مشمول بیمه سالانه ۲۰۰ هزار نفر است که در مرحله اول و در نیمه اول امسال، یکصد هزار نفر به سازمان تامین اجتماعی معرفی خواهند شد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور در عین حال بر ضرورت شناسایی کارگران واقعی ساختمان تاکید کرد و گفت: انجمنهای صنفی ساختمان می‌توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند و سازمان تامین اجتماعی را در معرفی اشخاص مستحق یاری دهد.

وی در بخش دیگری از گفت وگو با ایسنا، دربارهٔ طرح مجلس مبنی بر بررسی حقوق کارگران و کارمندان برای دوبار در سال، گفت: این موضوعی بود که تشکلهای کارگری همواره بر آن تاکید داشتند زیرا تورم موجود در جامعه به گونه‌ای است که ایجاب می‌کند حقوق کارگران و کارمندان به جهت بهبود وضعیت معیشت و جلوگیری از فشار تورمی مورد بازبینی قرار بگیرد.

ساداتی همچنین به برگزاری جلسه بررسی افزایش حق مسکن و خوار ار کارگران در شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: به تشکیل این جلسه چندان خوشبین نیستیم ولی آنچه خواست جامعه کارگری بوده و هست، افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت کارگران است و بر همین اساس افزایش کف حقوق را خواستار شده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور تصریح کرد: طبعا از هر جلسه ای که به افزایش دستمزد و قدرت خرید کارگران منجر شود استقبال می کنیم ولی امیدواریم که هر تصمیمی که در شورای عالی کار گرفته می گردد به سود جامعه کارگری باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.