ابلاغ شیوه نامه شوراهای صنفی دانشگاهها/ جدول تعداد اعضای شورا

ابلاغ شیوه نامه شوراهای صنفی دانشگاهها/ جدول تعداد اعضای شورا

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ شیوه نامه شوراهای صنفی دانشگاهها خبر داد و اعلام کرد که خوابگاهها هم می توانند شورای صنفی داشته باشند.

به گزارش دریچه خبر ، مجتبی بذرافشان گفت: سابق بر این تعدد و پراکندگی این شوراها موجب نابسامانی می‌شد که در آیین‌نامه جدید سعی شده این مشکلات برطرف شود.

وی اضافه کرد: در این شیوه نامه به مهمترین موارد از جمله اعضای شورای صنفی و شرایط داوطلبان اشاره شد که بر اساس آن وظایف کمیته ‌های اجرایی، نظارت و نحوه اجرای انتخابات برای تبلیغات شورای صنفی معین شده است.

معاون امور دانشجویان داخل با بیان اینکه برای هر دانشگاه یک شورای صنفی معین شده است، ادامه داد: شوراهای صنفی با توجه به مباحثی که در خوابگاهها مطرح می شود، می توانند در این مکانها فعالیت داشته باشند.


 وی همچنین به تعداد اعضای شورای صنفی نیز اشاره کرد.

 

 جدول اعضای شورای صنفی

 

میزان جمعیت دانشجویان دانشگاه تعداد اصلی تعداد علی البدل حداقل داوطلب
زیر ۴ هزار نفر ۳ ۲ ۶
از ۴٫۱ هزار نفر تا ۸ هزار نفر ۵ ۲ ۱۰
از ۸٫۱ هزار نفر تا ۱۲ هزار نفر ۷ ۳ ۱۴
بالای ۱۲ هزار نفر ۹ ۳ ۱۸

بر اساس اعلام معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، در صورتیکه تعداد دانشجویان یک دانشگاه زیر ۴ هزار نفر باشد، تعداد اعضای اصلی و علی البدل شورای صنفی همه به ترتیب ۳ و ۲ نفر خواهند بود که انتخاب این تعداد از میان حداقل ۶ داوطلب صورت می گیرد.

طبق جدول بالا، اگر تعداد دانشجویان هر دانشگاه از ۴ هزار نفر بیشتر باشد تعداد اعضای اصلی، علی البدل و داطلبان نیز افزایش می یابد.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.