ابلاغ پذیرش ضمانت‌نامه اعتباری تعاونی‌ها

بینا- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، با اعلام امضای تفاهم نامه های مختلف با شبکه بانکی برای پذیرش ضمانت نامه های اعتباری صادره برای تعاونی ها، گفت: این موضوع توسط بانک مرکزی نیز ابلاغ شد.
به گزارش بینا، امیر میمنت آبادی با اعلام اینکه موافقت با صدور ضمانت نامه نهایی اعتباری برای تعاونی های متقاضی دریافت تسهیلات از شبکه بانکی با هیئت مدیره مرکزی صندوق است،به مهر گفت: ما در حال حاضر با بسیاری از بانک های کشور تفاهم نامه داریم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، اظهار داشت: هرچند طبق بخشنامه بانک مرکزی، همه بانک های کشور از جمله بانک های دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری دارای مجوز مکلف به قبول ضمانت نامه صندوق هستند؛ اما در عین حال با برخی از بانک ها نیز تفاهم نامه داریم که می توان به بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، صندوق مهر امام رضا (ع)، بانک اقتصاد نوین و موسسه مالی و اعتباری عسکریه اشاره کرد.
این مقام مسئول در بخش تعاون، با تاکید بر اینکه تفاهم نامه ای نیز در همین رابطه با بانک تجارت وجود دارد، افزود: در مورد سایر بانک ها مانند بانک های ملی، صادرات، توسعه صادرات، سپه و بانک های دولتی و غیردولتی نیز در شرف انعقاد تفاهم نامه هستیم و در این رابطه مذاکراتی نیز صورت گرفته که در شرف اجرا و انجام است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون در مورد وضعیت استقبال تعاونی ها از صدور ضمانت نامه بانکی در صندوق و اینکه تا چه میزان این صندوق توانسته است به نیازها و درخواست های متقاضیان تعاونی در صدور ضمانت نامه پاسخ دهد؟ گفت: فلسفه وجودی صندوق بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، تامین وثائق مورد نیاز تعاونی ها در زمان دریافت تسهیلات بانکی است.
وی، ادامه داد: این صندوق ایجاد شد تا بتواند زمینه های دریافت تسهیلات برای تعاونی ها را تسهیل کند. با این حال، تاکنون هر تعداد تعاونی که برای ما درخواست صدور ضمانت نامه ارسال کردند و مدارک آنها کامل بود، را پاسخ داده ایم.
میمنت آبادی با بیان اینکه هم اکنون، درخواست بدون پاسخی از تعاونی ها بر روی میز صندوق باقی نمانده است، اظهار داشت: البته ممکن است یک تعاونی مراجعه کرده باشد ولی مدارک ارائه شده مورد تایید صندوق قرار نگرفته باشد و در این زمینه پاسخ منفی نیز داده باشیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.