ابهام در جایگاه جهانی تولیدکنندگان موبایل

۲۱ آبان ،

در حالی که پیشتر اعلام شده بود که سونی در بازار گوشی های هوشمند نتوانسته در میان پنج تولیدکننده برتر قرار گیرد، موسسه تحقیقاتی کانالیز اعلام کرده که این شرکت ژاپنی جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده است.
به گزارش تفسیری موبنا، در حالی که سونی یک شرکت تازه وارد در عرصه موبایل به شمار می رود اما توانسته در بازار تلفن همراه جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.
موسسه تحقیقاتی کانالیز تعداد گوشی های هوشمند فروخته شده در طول سه ماهه سوم سالجاری میلادی را ۱۷۳٫۷ میلیون دستگاه اعلام کرد.
بر اساس گزارش تفسیری این موسسه، سامسونگ جایگاه شماره یک را به خود اختصاص داد و پس از آن اپل در رتبه دوم جدول نشست. در این میان سونی با فروش ۸٫۸ میلیون دستگاه گوشی جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده است.
گوشی های Xperia P, S, U و نیز Xperia tipo به عنوان پرفروش ترین گوشی های این شرکت شناخته شدند، گوشی های Xperia GX و Xperia SX نیز با پشتیبانی از سرویس های شبکه نسل چهارم هم سبب افزایش فروش این شرکت شد.
از سوی دیگر سونی با ۱۴ درصد سهم عنوان بهترین تولیدکننده گوشی در ژاپن را به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش تفسیری، شرکت HTC جایگاه چهارم جدول را با ۵ درصد به خود اختصاص داده است و سری گوشی های One این برند از فروش خوبی برخوردار شده است.
همچنین شرکت کانادایی RIM جایگاه پنجم جدول را به خود اختصاص داده و ال جی، ZTE، لنوو و هواوی توانستند در بازار آسیا گوشی های بسیاری به فروش برسانند.
در این میان نوکیا هم که از جدول بزرگ ترین تولیدکنندگان هوشمند خارج شده در تلاش است با عرضه گوشی های مبتنی بر ویندوز فون هشت بتواند جایگاه از دست رفته اش را دوباره احیا کند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.