ابهام در قرارداد فروش سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

۲۶فروردین۱۳،

در حالی که روز سه شنبه برای دومین بار قرار است سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین شرکت واگذاری در بورس عرضه شود تاکنون سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی عرضه این سهام ، حاضر به اعلام مفاد قرارداد فروش محصولات این هلدینگ نشده است.

به گزارش خبرنگار مشرق، بر اساس تفاهم نامه ای که در سال ۱۳۸۸ فیمابین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ((NPC و شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC)  که حدود نیمی از سهام آن در اختیار دولت قرار دارد منعقد شده، فروش محصولات شرکت های پتروشیمی متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مدت ۱۰ سال صرفاً در اختیار شرکت بازرگانی پتروشیمی قرار گرفته است که با توافق طرفین قابل تمدید نیز می باشد.

همچنین طبق ماده ۶-۳ این قرارداد در صورت واگذاری سهام  NPC در شرکت های تولیدی پتروشیمی، انتقال گیرنده موظف به اجرای تعهدات  NPC در این تفاهم نامه خواهد بود.

با وجود آنکه عدم اختیار فروش محصولات در ۷ سال آینده نقش تعیین کننده ای در قیمت گذاری و ارزش سهام شرکت های هلدینگ خلیج فارس دارد، سازمان خصوصی سازی که قصد دارد روز سه شنبه و برای دومین بار اقدام به فروش سهام هلدینگ کند تاکنون حاضر به افشای جزئیات این قرارداد برای اطلاع سهامداران و بازار نشده است.

این در حالی است که حسن محمدتبار معاون سازمان خصوصی سازی با رد همه ابهامات اعلام کرده است که اطلاعات پتروشیمی خلیج فارس کامل است و تمام موارد مورد نیاز به اطلاع مخاطبان رسیده است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.