ابوالحسن داوودی:جریان اصلاحات حتی پابه پای مردم هم حرکت نکرد!

ابوالحسن داوودی:جریان اصلاحات حتی پابه پای مردم هم حرکت نکرد!

به گزارش شبکه ایران ابوالحسن داوودی که از جمله چهره های سینمایی عرصه اصلاحات است در تازه ترین گفتگوی خود که با مجله «نسیم بیداری» انجام شده در بررسی وضعیت سینمای سیاسی در دوره های مختلف، انتقاداتی را به جریان اصلاحات وارد کرده و به صراحت از این مساله سخن گفته که جریان اصلاحات حتی پابه پای مردم هم حرکت نکرده است. بخشهایی از گفته های داوودی را در ادامه می خوانید:

جریان اصلاحات هیچ گاه نه تنها جلوتر از مردم و اجتماع نبود حتی پابه پای مردم هم حرکت نکرد

همیشه گفته ام و الان هم صریحتر می گویم که جریان اصلاحات هیچ گاه نه تنها جلوتر از مردم و اجتماع نبود حتی پابه پای مردم هم حرکت نکرد و فرصت شکل دهی به پایه های دموکراسی را از دست داد. شکل گیری پایه های دموکراسی می توانست وضعیت سینما را به شکل جدی دگرگون کند.

در آن دوران ما فرصت اصلاح ساختار را در خود صنف سینما از دست دادیم

بعد از اعلام نتایج انتخابات سال ۷۶ هر دو طرف برنده و بازنده شوکه شده بودند. این هیجان زدگی و شوکه شدن چه در عرصه مدیریت و چه در ساختار درونی سینما وجود داشت. در آن دوران ما فرصت اصلاح ساختار را در خود صنف سینما از دست دادیم. دقیقا همان روالی که در دوره سازندگی و در دوره تلاشهای دلسوزانه مرحم سیف ا.. داد باعث از دست رفتن فرصتها برای رسیدن به یک ساختار درست و مستقل برای سینما شد.

 فکر می کردیم جریان اصلاحات تا ابد ادامه دارد

اشتباهی که ما کردیم این بود که فکر می کردیم جریان اصلاحات تا ابد ادامه دارد. به اشتباه فکر می کردیم که این جریان جایی به بن بست نمی خورد، جایی جابجا نمیشود بنابراین خیلی از فرصتهایی که حالا فکر می کنیم فرصتهای مناسبی بود را به درستی درک نکردیم تا به جای دعواهای سطحی و سلیقه ای به ساختار سینما بپردازیم.

پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.