ابوترابی: ایران امن ترین کشور جهان است

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۰۲:۱۵:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

همایش ملی فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس در همایش ملی فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی گفت: کشوری را نمی شناسم که از نظر امنیت از ایران پیشرفته تر باشد.کشوری نماد امنیت است که بیش از ۲ هزار کیلومتر با ناامن ترین نقاط جهان مرز داشته باشد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی آریا، درهمایش ملی فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس در خصوص وضعیت فرهنگی کشور گفت:یکی از واقعیت‌هایی که نمی‌توان آن را انکار کرد اما در عین حال از نگاه انسان پنهان است نقش فرهنگ در همه تحولات، رویدادها، دگرگونی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جوامع بشری است.
وی در ادامه تاکید کرد:گاهی نقش فرهنگ را از نزدیک نمی‌بینیم و این موضوع مورد غفلت واقع می‌شود اما اگر نگاه عمیق به هر مسئله‌ای از مسائل جوامع بشری داشته باشیم عقبه قدرتمند فرهنگی را در آن رویداد خواهیم یافت و در واقع فرهنگ واقعیت انکارناپذیر دنیای آدمی است.
ابوترابی در ادامه اظهار داشت: عصر انقلاب اسلامی و رویدادهای برآمده از این تحول نماد روشنی بر نقش فرهنگ در همه تحولات دنیای انسان است. کدام سپاه  می‌توانست مقابل ارتش‌هایی که صدام را هدایت می‌کرد بایستد؟ در واقع رویارویی تکنیک با فرهنگ یک ملت باعث شد که فرهنگ پیروز شود، پیروزی که دنیا را به حیرت برده است و در واقع پشتوانه این پیروزی فرهنگ ما بوده است.
وی در ادامه تاکید کرد: درصحنه رویارویی انقلاب با استکبار جهانی،انقلاب اسلامی ما آسیبی ندید و من ندیدم که این انقلاب در جایی عقب کشیده باشد.این بخاطر قدرت فرهنگی ما است ونه قدرت نظامی.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس مارا در زمینه نظامی قدرتمند ساخت گفت:اینکه امروزه ما تبدیل به یک قدرت موشکی درجهان شده ایم بخاطر عقبه قدرتمند فرهنگی ما است.
وی در ادامه گفت: کشوری را نمی شناسم که از نظر امنیت از ایران پیشرفته تر باشد.کشوری نماد امنیت است که بیش از ۲ هزار کیلومتر با ناامن ترین نقاط جهان مرز داشته باشد.
وی با اشاره به موضوع کودک آزاری به عنوان یکی از بزرگترین مسائل جهان امروز، گفت: این در حالی است که به دلیل فرهنگ ما کودکان در ایران امنیت دارند.
وی در پایان سخنانش گفت: امروز فرهنگ دینی و اسلامی در کشور ما وجود دارد اما ما به آن قانع نیستیم و باید این موضوع ارتقا یابد و مهندسی فرهنگی یعنی حرکت قدرتمند برای حضور فرهنگ برآمده از اخلاق مبتنی بر ایمان نیز در کشور گسترش یابد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۴۱۵۳۱۹۸۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.