ابوترابی فرد تاکید کرد : بیانات مقام معظم رهبری، نصب العین نمایندگان مجلس نهم

جمعه ۲۶ خرداد – ۱۱:۳۶:۱۷ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت : بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس نهم نصب العین منتخبان ملت خواهد بود. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد به تشریح محورهای بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار پرداخت.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی حضور مفید در محیط کار را یکی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نهم برشمرد و گفت : رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدبانی بصیر، رفتار نهادهای کلیدی نظام را رصد می کنند و  از همین زاویه ، عملکرد مجلس در ادوار مختلف مورد رصد و تحلیل معظم له قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: ایشان علاوه بر این که در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون های تخصصی و هیئت رئیسه مجلس تذکرات لازم را ارائه می کنند ، در دیدار نمایندگان در آغاز ادوار مجلس نیز خطوط کلیدی برای حرکت کارآمد مجلس را با توجه به رصد نقاط قوت و ضعف و شرایط کلی کشور و منطقه ارائه می نمایند.
ابوترابی فرد گفت : مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نیز با همین نگاه و در همین چارچوب ، نظرات مهمی را مطرح فرمودند.
وی افزود : یکی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس مربوط به عملکرد مجلس بود که این عملکرد در شاخه ها و ابعاد مختلفی مورد تحلیل قرار گرفت.
وی یاداور شد: تاکید بر  انضباط کاری  مجلس نیز از دیگر محورهای مهم بیانات معظم له بود.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاثیر ارتقای انضباط کاری در مجلس بر انضباط دستگاه های مختلف نظام را مهم ذکر کرد و گفت : یکی از حوزه های انضباط حضور منظم نمایندگان در جلسات علنی مجلس و جلسات کمیسیون های تخصصی است.
وی افزود : در این باره انصافاً همکاران من در دوره نهم مجلس دغدغه های جدی دارند و ما در نشست هایی که قبل از دیدار با مقام معظم رهبری با دوستان و هیئت رئیسه داشتیم  بر این مهم تاکید شد و خوشبختانه ما در جلسات علنی که تا به امروز برگزار کردیم شاهد آغاز به موقع جلسات مجلس و حضور حداکثری نمایندگان بوده ایم.
ابوترابی فرد با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان بر اساس وظایف نمایندگی ممکن است در ماموریت باشند و نتوانند در جلسات علنی شرکت کنند گفت : اراده جدی مجلس بر این است که جلسات علنی مجلس شورای اسلامی با حداکثر حضور نمایندگان به فعالیت خود ادامه دهد.
وی افزود : جلسه هیئت رئیسه ،‌ هفته آینده خواهد بود و در این جلسه به راهکارهای دقیق اجرای شایسته  رهنمودهای مقام معظم رهبری خواهیم پرداخت.
نایب رئیس اول مجلس گفت: معتقدیم اجرای دقیق آیین نامه و عزم و اراده روسای کمیسیون های تخصصی و  نمایندگان اجرای این مهم را محقق خواهد کرد.
ابوترابی فرد همچنین در خصوص یکی دیگر از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس که فرمودند لازمه سالم بودن ،‌ خود نظارتی است گفت :
با توجه به قانونی که در مجلس هشتم در این زمینه تصویب شد ما باید راهکار مناسبی برای اجرای دقیق و کامل این قانون داشته باشیم و من فکر می کنم اجرای قانون نظارت بر امور نمایندگان در مجلس می تواند این دغدغه را به حداقل کاهش دهد.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص یکی دیگر از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مبنی بر پرهیز از عادت بد هیاهو گفت: اخلاق اسلامی اقتضا می کند هنگام طرح کلام ، فکر و اندیشه  نمایندگان دولت و همکاران ما در مجلس ،‌ ادب را رعایت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد که نصایح رهبر معظم انقلاب اسلامی که برآمده از آموزه های دینی است ، آویزه گوش نمایندگان ملت در مجلس قرار گیرد و به صورت جدی مراقب این مهم باشند.
ابوترابی فرد گفت : اعضای هیئت رئیسه در اداره جلسات مجلس حداکثر تلاش خود را به کار خواهند بست تا در فضایی اخلاقی جلسات مجلس برگزار شود.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تاکید مقام معظم رهبری براتحاد به عنوان مهمترین نیاز کشور گفت : تخاصم قطعاً موجب نارضایتی مردم خواهد شد و امیدواریم هیئت رئیسه ، روسای کمیسیون های تخصصی و همکاران بنده در مجلس شورای اسلامی ، گروههای تحقیق و تفحص که در مجلس شکل می گیرد و گروههایی که در مجلس نقش نظارتی دارند ، همه با هم دست در دست یکدیگر دهیم و با تدوین یک نقشه راه درست و منطقی در این چارچوب حرکت کنیم.
وی افزود:قطعا این حرکت به افزایش تعامل قوای سه گانه ، افزایش تعامل دولت و مجلس و در نتیجه افزایش کارایی نظام کمک خواهد کرد.
ابوترابی فرد در خصوص نقد سازنده نیز گفت :اصولاً نقدی می تواند منشأ ارتقاء و تکامل باشد که با قلبی برآمده از محبت مطرح و در راستای ارتقای کارایی نظام باشد.
وی افزود : این نقد طبعاً از پشتوانه عقلانی و علمی برخوردار خواهد بود و مستند به واقعیت ها و گزارش های قابل دفاع است.
به نقل از واحد مرکزی خبر ، نایب رئیس اول مجلس اضافه کرد :  این نقد باید در یک فضای کاملاً اخلاقی مطرح شود ، چراکه اگر با نگاه دفاع از یک دستگاه و یا نهادی باشد ، قطعاً نمی توان نقد راحتی را مطرح کرد یا اگر غرض این باشد که آسیب را متوجه نهادی کنیم ، کلام برآمده از واقعیت نخواهد بود.
وی افزود : توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب این بوده که نقد و گفتگو در چارچوب قانون ، ضرورت نظام است و باید قوای سه گانه که در قانون اساسی ما مستقل تعریف شده اند بر عملکرد یکدیگر  نظارت منطقی و صحیح داشته باشند که این نظارت موجب افزایش تعامل و هم افزایی قوا با یکدیگر خواهد شد.
ابوترابی فرد گفت : این نظارت موجب نقد مستند به واقعیت ها و نقد با پشتوانه علمی و نگاه کارشناسی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۵۱۱۳۶۱۷۶۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.