ابوترابی فرد:عزم جدی درتامین داروهای وارداتی باارز مرجع

۲۶م آذر ،

به گزارش واحد مرکزی خبر حجت  الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت پس از نطق میان دستور شهریاری نماینده زاهدان افزود: امروز ایران مفتخر است که بیش از ۹۶ و نیم درصد داروهای مورد نیاز مردم را منطبق با استانداردهای جهانی در داخل کشور تولید می کند و این مهم با همکاری دولت و مجلس فراهم شده است .
وی گفت: قطعا اراده جدی دولت و مجلس این است که آن سه و نیم درصد باقی مانده را که به واردات نیاز داریم با ارز مرجع و با کمترین قیمت ممکن در اختیار بیماران قرار دهد .
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: من شاهدم که کارگروه های دولت به طور جدی پیگیر این موضوع می باشند اما در این بین نیز تنگناهایی وجود دارد که باید رفع شود.
ابوترابی فرد اضافه کرد: همکاری نزدیک کمیسیون بهداشت مجلس با وزارت بهداشت و درمان نیز در دستور کار است.

ادامه رسیدگی به طرح قانون انتخابات درجلسه علنی عصرامروز

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: صحن مجلس برای رسیدگی و نهایی شدن طرح قانون انتخابات ، عصر امروز هم جلسه علنی خواهد داشت.
ابوترابی فرد افزود: بر اساس ماده ۱۰۱ آیین نامه داخلی ، چنانچه طرح و لایحه ای در دستور داشته باشیم و بررسی آن در شش جلسه به اتمام نرسد باید برای تسریع در آن وقت فوق العاده بگذاریم.
این موضوع به رای گذاشته شد و نمایندگان حاضر به برگزاری جلسه نوبت عصر رای دادند.

رسیدگی به طرح ممنوعیت ادغام، انحلال وتأسیس وزارتخانه ها

مجلس شورای اسلامی از صبح امروز رسیدگی به طرح ۲ فوریتی اصلاح ماده ۵۳ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه را آغاز کرد.کلیات این طرح در جلسه چهارشنبه قبل تصویب شد و امروز  نمایندگان درخصوص ماده واحد و جزئیات آن بحث می‌کنند.
در این طرح خواسته شده است که هر گونه ادغام، انحلال و تأسیس وزارتخانه‌ها و سازمانها متوقف شود و اینکه باید دولت برای این امر از قبل اجازه بگیرد.این طرح با بررسی پیشنهادهای مختلف در دست بررسی است.

امروز مجلس جلسه غیرعلنی هم داشت     

پیش از آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در یک نشست غیرعلنی کوتاه شرکت کردند.گفته می‌ شود در این نشست غیرعلنی که به منظور تسریع در رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، آقای لاریجانی رئیس مجلس در سخنانی بر اتمام هر چه سریع‌تر این طرح تأکید و اعلام کرد: در صورتی که در جلسه امروز رسیدگی به این طرح پایان نیابد، برای برگزاری جلسه بعدازظهر مجلس در صحن علنی رأی‌گیری می‌شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.