اتاق خوابی به سبک تابستانی

اولین قدم برای رسیدن به آرامش در خانه در فصل تابستان این است که اتاق خواب خود را به محیطی آرام و دنج برای خوابیدن و استراحت کردن تبدیل کنید. دریک اتاق خواب نباید هیچ چیز نامطلوب و نگران کننده ای وجود داشته باشد حتی اگر از مدرن ترین سبک دکوراسیونی برای چیدمان اتاق خواب استفاده کنید.

 

تابستان فصل آرامش و استراحت است و  زمان مناسبی است برای اینکه بتوانید نفسی عمیق و راحت بکشید و استرس ها و اضطراب ها را از خود دور کنید.
از این رو می توان گفت مهم ترین ویژگی یک اتاق خواب ایده آل این است که همه چیز در آن منجر به این شود که شما بتوانید استراحتی کامل و خوشایند در آن داشته باشید. البته این امر تنها به خواب شب مربوط نمی شود و نه تنها اتاق خواب شما باید به نحوی باشد که بتوانید خوابی آرام و راحت در آن داشته باشید بلکه باید به نحوی باشد که در آن بتوانید با آرامش به مطالعه یا انجام کارهای شخصیتان بپرازید و از بیدار بودنتان نیز لذت ببرید.

وجود پنجره های بزرگ و بدون پرده ممکن است بسیار زیبا باشد و ممکن است شما نیز تمایل داشته باشد در اتاق خواب خود هیچ پنجره ای را در نظر نگیرید و از منظره بیرون استفاده کنید البته این حالت تنها زمانی ممکن است که حریم داخلی اتاق خواب از بیرون دید نداشته باشد و محفوظ باشد. بزرگ ترین مشکل این نوع دکوراسیون روشن شدن بیش از حد اتاق است که نمی گذارد خوابی راحت و کامل خصوصا هنگام صبح داشته باشید.
توصیه ما این است که اگر برای پنجره های اتاق خواب خود در دکوراسیون تابستانی پرده ای در نظر نمی گیرید در عوض پرده ای زیبا را دور تا دور تخت خواب خود بیاویزید و با این هم کار فضای خواب خود را از نور زیاد محفوظ می دارید و هم جلوه ای رویایی و زیبا به دکوراسیون اتاق خواب خود می بخشید. دکوراسیون این چنینی تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب می تواند اتاق خواب خانه های لوکس و شیک جزایر کارائیب را تداعی کند.
نکته مهم دیگر وجود میز پاتختی در دو طرف تخت خواب است. در این صورت هر یک از زوجین در سمت خود به راحتی به نور مناسب برای مطالعه و هم چنین به ساعت زنگ دار و دیگر لوازم مورد نیاز به راحتی دسترسی خواهند.
حال و هوای اتاق خواب باید آرامش بخش و تسکین دهنده باشد. مبلمان و وسایل سنتی و قدیمی می تواند احساسی آرام و تسکین دهنده را در فضا ایجاد کنید بنابراین استفاده از چنین وسایلی در اتاق خواب توصیه می شود اما مشکلی که در این زمینه مطرح است این است که ممکن است برایتان کسل کننده و خسته کننده باشد که برای حل این مشکل باید این نوع وسایل و عناصر قدیمی و سنتی را به روش های مدرن در اتاق خواب خود قرار دهید.

در پایان ، باید نگاهی به هارمونی و هماهنگی موجود در اتاق کنید: در جلوه کلی دکوراسیون اتاق خواب، تمام وسایل و عناصر باید در کنار هم به خوبی بنشینند و هیچ عنصری نباید اضافه به نظر آید.

وجود هارمونی و هماهنگی بین رنگ های ملایم تابستانی نیز در اتاق خواب بسیار مهم است برای مثال می توانید برای دکوراسیون تخت خواب از یک ست رو تختی به رنگ سفید یا رنگی بسیار روشن استفاده کنید و برای دیوارها از رنگی نزدیک به رنگ چای استفاده کنید. قالیچه و کفپوش اتاق باید همواره تیره ترین طیف رنگی موجود در دکوراسیون را به خود اختصاص دهد.

هم چنین در شکل وجود بالش ها و کوسن های خرمایی مایل به قرمز در عین حال که به دکوراسیون عمق و غنای بیشتری می دهد سبب می شود دکوراسیون از سرد و بی روح شدن فضا جلوگیری شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.