اتاق دارندگان و متقاضیان ارز تنها درحد طرح

اتاق دارندگان و متقاضیان ارز تنها درحد طرح | چاپ |
شنبه ۰۱ مهر ساعت ۱۴:۳۳

خبرگزاری فارس: اتاق دارندگان و متقاضیان ارز تنها در حد طرح / جلسه‌ای تشکیل نشده است

بینا- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با رد خبر افتتاح اتاق دارندگان و متقاضیان با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزرای اقتصادی گفت: این موضوع در حال بررسی است و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.
به گزارش بینا، سید علیرضا شجاعی با تکذیب راه‌اندازی اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز با حضور وزرای اقتصادی دولت، اظهار داشت: سازوکار راه‌اندازی این اتاق در حال بررسی است اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.
وی افزود: این موضوع در سطح یک طرح است و اگر به جمع‌بندی نهایی برسیم آن را اعلام می‌کنیم.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: جلسه‌ای در این باره با حضور مسئولان اقتصادی برگزار نشده و فعلاً این اتاق راه‌اندازی نخواهد شد؛ برنامه‌ای هم برای افتتاح آن وجود ندارد بلکه سازوکارهای اجرایی آن در حال بررسی است.
برخی رسانه‌ها امروز اعلام کرده بودند اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز تا دقایقی دیگر با حضور وزرای اقتصادی کابینه راه‌اندازی خواهد شد.
این رسانه‌ها حتی شکل و شمایل این اتاق را تشریح کرده بودند. « این اتاق که به صورت مبله و دارای جایگاه‌های مشخصی برای مبادله دلار و سایر ارزها است، قرار است از این پس ارز صادرات را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار متقاضیان واردات به خصوص در اولویت‌های ۳تا۵ قرار دهند.
بر اساس اعلام این رسانه‌ها، هم‌اکنون جلسه‌ای مشترک میان وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت، همراه معاونان هر یک آنان در حال برگزاری است که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.