اتاق فکر اقتصادی درکشور تشکیل شود

جام جم آنلاین: خطیب جمعه تهران با بیان اینکه اتاق فکر اقتصادی درکشور تشکیل شود گفت: مشکلات اقتصادی موجود سه ضلع دارد یک ضلع این مثلت که مربوط به عوامل بیگانه، تحریم ها و حرکات علیه نظام اقتصادی است در دست دشمن است و در دست ما نیست اما دو ضلع دیگر مردم و حاکمان امت اسلامی هستند.وی ادامه داد: بدون شک دولت مجری است اما مجلس هم باید کمک کند به این معنی که قوانین و روشی مطرح شود تا فشاری که بر مردم ایران از نظر اقتصادی وارد می شود کنترل و کم شود.

آیت الله امامی کاشانی  در نماز جمعه امروز تهران در خصوص مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: هدف دشمن این است که مردم را خسته و گرفتار کند و مردم نسبت به نظام اسلامی بی علاقه شوند و یک راه آن مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باید اتاق فکری تشکیل شود، گفت: اینکه آدم بگوید ولایت مدار هستیم، این با لفظ نمی شود ولایت مدار یعنی ما همراه هستیم، ولایت چند سال است که شعار اقتصادی می دهند ولایت مداری یعنی این شعار را محقق کنیم. امسال هم رو به پایان است باید به فکر بود.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مردمی که در شرایط امروز اقتصادی احتکار می کنند و به دنبال درآمد بیشتر و سوء استفاده از وضع موجود هستند، خاطر نشان کرد: ضلع سوم مردم هستند امام رضا (ع) می فرماید کسی که به حلال راضی شود ولو کم باشد، خدای متعال گرفتاری اش را کم می کند و اهل و عیالش خوش و راحت هستند و خداوند او را متوجه درد و درمان دنیا می کند و او را سالم به دارالسلام حرکت می دهد.

وی همچنین با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس در زمان جنگ به این شکل بود که دشمن بعثی به کشور حمله کرد و ملت ما قیام کرد. باید ببینیم دفاع هم اکنون به چه صورت است.

وی ادامه داد: مشکل امروز نظام جمهوری اسلامی نظامی نیست امروز مشکل اقتصادی، اخلاقی و سیاسی است. برای حل مشکل سیاسی همه باید با هم متحد باشیم و این همان جبهه در برابر دشمنان است. در زمان دفاع مقدس همه با هم به جبهه می رفتیم و هم اکنون باید با هم اتحاد داشته باشیم.

امامی کاشانی تاکید کرد: باید از اینکه یکدیگر را از بین ببریم و جامعه را قطعه قطعه کنیم دست برداریم این برخلاف گرامیداشت جهاد مقدس است. بر اساس ولایت باید وحدت پیدا کنیم.

وی خطاب به امت اسلامی و جوامع اسلامی گفت: ببینید دشمن چه می کند دشمن برای اینکه پیامبر اسلام (ص) را کوچک کند فیلم ساخته است. هدف دشمن این است که آنچه در جهان اسلام قداست دارد و امت اسلامی بر محور آن حرکت می کنند را کوچک کند زیرا از اسلام ضربه خورده و هر روز ضرباتش بیشتر می شود به طوری که بیداری اسلامی رو به فزونی است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: صهیونیست ها حتی اگر فیلمی علیه موسی بن عمران ساخته شود حرفی ندارند این وضعی است که دنیای سلطه دارد. هدف سلطه این است که بر تمام زمین مسلط شود. راهش هم این است که آنچه قداست دارد از دست مردم بگیرد بیداری اسلامی امروز مزاحم اوست اما دشمن باید بداند ملت ها روز به روز هوشیارتر می شوند. این توطئه ها و نقشه ها فقط به جان خبیث خودشان باز می گردد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه موسم حج خاطر نشان کرد: حج برای این است که ملت های مسلمان دور هم جمع شوند و مشکلاتشان را مطرح کنند و راه حل آن را بیابند. امروز مشکل، فکر اسلام است. این فکر دچار صدمه شده و دشمن آن را از چند ناحیه مورد هدف قرار داده که از همه مهمتر مسئله خشونت است و می خواهند اسلام را دین خشن معرفی کنند.

امامی کاشانی در توطئه به علمای اسلام مخصوصا آنان که در حج حاضرند، گفت: علمای اسلام باید رحمت اسلام در مساجد و نماز جمعه ها مطرح کنند و به جای بیان تفرقه مسلمانان، وحدت امت و رافت پیامبر اسلام را مطرح کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روز آتش نشانی و ایمنی از تلاش ها و ایثارگری های آتش نشانان که جمعی از آنان نیز در مراسم نماز جمعه امروز حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد.

امامی کاشانی همچنین خطاب به دانش آموزان و دانشجویان در آغاز سال تحصیلی گفت: بکوشید از نعمت بزرگ جمهوری اسلامی استفاده کنید چرا که زمان قبل از انقلاب هیچ نداشتیم و هم اکنون این همه عزت و عظمت و اقتدار داریم و در اوج اقتدار علمی هستیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.