اتاق مبادلات در چه صورت موفق خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار شبکه ایران، فرید ضیا المالکی در گفتگو با شبکه ایران درباره رشد قیمت ها در بازار ارز گفت: اتاق مبادلات فعلا ۳ اولویت را پوشش می دهد در حالیکه حجم ارز تخصیصی به این سه گروه بیانگر ناچیز بودن تقاضاهاست.
وی اظهار کرد: برای آنکه به صورت کامل این مساله جواب دهد، باید گروه های کالایی بیشتری به این اتاق هدایت شوند هر چند رشد قیمت ها در بازار تنها به دلیل تقاضا برای واردات کالا نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا بازار همچنان ملتهب است؟ افزود: بسیاری از مردم به خاطر ترس از افت ارزش داراییشان روی به خرید و نگهداری ارز می آورند که این مساله با شفافیت ایجاد شده کم رنگ تر خواهد شد.
وی البته پیشنهاد داد: برای آنکه مردم به این بازار پشت کنند بهتر است یکبار دیگر نرخ سود بانکی را در حد حداقل میزان تورم بالا برد.
ضیاالمالکی مدیرعامل پیشین موسسه مالی و اعتباری توسعه گفت: بالا رفتن نرخ ارز در بلندمدت به سود اقتصاد کشور است چرا که باعث رونق صادرات و کاستن از واردات می شود که زمینه های تولید واشتغال را فراهم می کند اما این اقدام باید به تدریج صورت گیرد نه با سرعتی که هم اکنون بازار طی می کند.
وی روند کنونی تعیین قیمت ارز در بازار و خرید تولیدکنندگان از این ارز را باعث افزایش قیمت کالاها و گرانی دانست که موجب نارضایتی مردم خواهد شد.
 


شبکه ایران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Mmule:

    This is way more helpful than annthiyg else I’ve looked at.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.