اتحادیه اروپا مجوز داروی سیگنیفور را برای بیماری سندرم کوشینگ صادر کرد

تهران/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی /۰۲/۰۶
گروه داروسازی سوئیسی نووارتیس چهارشنبه اعلام کرد مجوز اتحادیه اروپا را برای بازاریابی و فروش داروی خود موسوم به سیگنیفور برای مبارزه با بیماری سندرم کوشینگ که بیماری نادری است ، به دست آورده است.
نووارتیس در بیانیه ای اعلام کرد کمیسیون اروپا مجوز استفاده از سیگنیفورSignifor را برای بزرگسالانی که به بیماری سندرم سیگنیفور مبتلا هستند و در آن عمل جراحی امکان پذیر نیست یا موثر به نظر نمی رسد، صادر کرده است.
مجوز مقامات اروپایی در پی مطالعات بالینی مرحله سوم صورت می گیرد که ثابت کرد دو تزریق روزانه این دارو به مدت شش ماه ، سطح کورتیزول را به حال عادی در می آورد.
کورتیزول هورمونی است که غده های فوق کلیوی ترشح می کنند.
بیماری سندرم کوشینگ که هر ساله یک یا دو نفر در یک میلیون نفر به آن مبتلا می شوند عموما با عمل جراحی برای برداشتن تومور مسئول سطوح بالای کورتیزول درمان می شود.
بنابر اعلام نووارتیس، بزرگسالان بین بیست تا پنجاه سال به این بیماری مبتلا می شوند و میزان ابتلا به زنان سه برابر مردان است .
نتیجه این بیماری ، صورتی پف آلود و قرمز، خستگی مفرط ، فشار خون ، افسردگی و عصبانیت است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از زوریخ ، بررسی های بانک اطلاعاتی زوریخ از وجود بیست هزار بیمار در اروپا خبر می دهد که می توانند با این دارو درمان شوند. تولید این دارو می تواند حدود هفتصد میلیون دلار ( پانصد و بیست و سه میلیون و سیصد هزار یورو) در طول پنج سال برای این شرکت گردش مالی داشته باشد.
۱۲۹/۱۵۳

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.