اتحادیه های دانشجویی خواستار واکنش مجامع بین المللی نسبت به فجایع میانمار شدند

۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی با صدور بیانیه ای مشترک خواستار واکنش جدی مجامع بین المللی در قبال رفتارهای ظالمانه دولت میانمار نسبت به مسلمانان این کشور شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، ۵ اتحادیه بزرگ دانشجویی؛ بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای مشترک ضمن ابراز همدردی با مردم مسلمان میانمار نسبت خواستار واکنش جدی مجامع بی المللی نسبت به کشتار آنها توسط بودایی های تندرو شدند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الرب الذی ینتقم من القوم الظالمین بظهور المهدی(عج)

جهان امروز در حالی شاهد تحولات و تغییراتی شگرف در اقصا نقاط عالم است که هر روز و هرزمان سرعت جابجایی اطلاعات بیشتر و بیشتر می شود. و این افزایش سرعت اطلاع رسانی در حالی صورت می گیرد که جهت گیری آن به سمت منافع صاحبان قدرت و ثروت است. افرادی که هر چه بگویند باید خبرگزاری ها و سایت های خبری آنها را پوشش دهند و آنچه آنان می خواهند باید بشود. و دراین بین بدیهی است که اگر اتفاقی در عالم برای آنان سودی نداشته باشد و یا به ضرر آنها باشد، منتشر نمی شود.

اکنون، در قرن بیست و یکم و در اوج ادعاهای غرب و شرق برای ارتقای انسانیت بشری و جوامع مدنی، شاهد ظلم ، تجاوز و جنایات بی سابقه ای علیه مستضعفان و مظلومان جهان هستیم. پس از جنایات وحشتناک آمریکا و اسرائیل و متحدانشان در میان ملت های مستضعف، از فلسطین تا لبنان تا عراق و افغانستان، تا یمن و بحرین و .. امروز شاهد یکی از عجیب ترین جنایات بشری هستیم. مسلمانان مظلوم کشور میانمار در میان سکوت کشورهای مدعی آزادی و انسانیت، و در سایه چشمان بسته سازمانهای بین المللی به فجیع ترین شکل ممکن قتل عام شده اند و احدی نیست که در دادخواهی آنان فریادی برآورد.

اینگونه است که ظلم و ستم و کشتار مسلمانان میانماری که توسط بودایی های تندرو صورت می گیرد در هیچ یک از رسانه های سرمایه داری مورد توجه قرار نمی گیرد.

مسلمانانی که توسط دولت میانمار به رسمیت شناخته نمی شوند و از حقوق اولیه ای مانند برگزاری مراسم مذهبی و داشتن اماکن عمومی مانند داشتن مدرسه و یا مکانی برای عبادت، که هر انسانی می تواند داشته باشد بی بهره اند. که این گونه برخورد دولت و بوداییان تندرو باعث شده است که مسلمانان به مهاجرت دست بزنند و این مهاجرت خود نیز با خطرات زیادی مانند مورد هدف قرار گرفتن توسط نیروهای مرزی و یا رها شدن در روی اقیانوس توسط سربازان تایلندی روبرو هست.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که تمام فعالین به اصطلاح حقوق بشر یا کر شده اند و یا چشم خود را به روی این وقایع تاسف بار و ضد انسانی بسته اند. رسانه ها و گروهایی که اگر یک جوان فلسطینی برای دفاع از خانه و کاشانه خودش یک سرباز اسرائیلی را زخمی کند، او را به تروریست بودن محکوم می کنند. در مقابل چینین نسل کشی و تصفیه قومیتی سکوت کرده اند و انگار نه انگار که افرادی کشته می شوند حداقل موجوداتی از نوع بشرند که فقط بخاطر اینکه مسلمانند کشته می شوند و باز هم به همین خاطر است که در هیچ یک از رسانه های وابسته به لابی های قدرت و ثروت به آنها پرداخته نمی شود.

ما دانشجویان مسلمان دانشگاههای ایران ضمن ابراز همدردی با برادران مسلمانمان در سراسر دنیا و بخصوص میانمار و به تاسی از امام راحل و رهبری عزیز که در هیچ یک از فجایع انسانی سکوت نکردند نسبت به این گونه رفتارهای ضد بشری اعلام انزجار می کنیم و از مجامع بین المللی می خواهیم که در قبال رفتارهای ظالمانه دولت میانمار نسبت به مسلمانان این کشور سکوت اختیار نکرده و حداقل به وظیفه انسانی خود که همان دفاع از انسان ها در قبال ظالمان است عمل نمایند.

و سیعلمون الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.