اتحادیه اروپا، اوکراین را به توقف توافقنامه همکاری تهدید کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه از بروکسل گزارش داد که ‘ویلی سوندال’ نخست وزیر دانمارک که ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد، گفت: پیام ما به اوکراین روشن بوده و تنها چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، پایبندی این کشور به تمامی ارزش های مشترک اتحادیه ارپا است.

نخست وزیر دانمارک در مذاکرات ماه مارس (سه ماه پیش) با ‘میکولا آزاروف’ نخست وزیر اوکراین بر این نکته تاکید کرد که پیشرفت توافق صورت گرفته مشروط بر سه شرط شامل پایان دادن به عدالت گزینشی، برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه در ماه اکتبر و تسریع انجام اصلاحات در این کشور است.

سوندال در مورد این شروط گفت : تمامی این اهداف قابل دسترسی هستند.

توافق در زمینه همکاری اوکراین با اتحادیه اروپا از اهمیت سیاسی ویژه ای برخوردار است و اصلاحات اجتماعی و قضایی، یکی از بخش های این توافق به شمار می رود.

پیش تر پیش بینی شده بود که محکومیت ‘یولیا تیموشنکو’ نخست وزیر سابق اوکراین و تعدادی از هم‌پیمانان سیاسی وی به تحمل زندان، می تواند بر توافق اولیه درباره همکاری اقتصادی این کشور با اتحادیه اروپا تاثیر بگذارد.

توافق همکاری بازرگانی میان اوکراین و اتحادیه اروپا، ۳۰ مارس در بروکسل به امضای طرفین رسید و شرکت های بزرگ اروپایی امیدوارند که بتوانند در آینده ای نزدیک، سرمایه گذاری خود را در این کشور افزایش دهند.

مترجمام/۹۲۴۲**۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۷۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.