اتحادیه اروپا استفاده از طیف UHF برای پهنای باند موبایل را بررسی می‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اتحادیه اروپا استفاده از طیف UHF برای ارایه سرویس‌های پهنای باند موبایل را بررسی می‌کند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، برای این منظور پاسکال لمی رییس پیشین سازمان تجارت جهانی و عضو سابق اتحادیه اروپا، به عنوان سرپرست تیمی تحقیقاتی انتخاب شده است تا موثرترین روش‌های استفاده از طیف UHF برای دهه‌های پیشرو بررسی کند.
به گفته نیلی کروس عضو بخش فناوری‌های دیجیتال اتحادیه اروپا، این اطلاعات قرار است تا پایان جولای ۲۰۲۴ منتشر شود.
 
نیلی کروس گفته است: اتحادیه اروپا اگر می‌خواهد گام به گام با آخرین پیشرفت‌های تلویزیونی و اینترنتی پیش برود باید از طیف‌های الکترومغناطیسی بطور موثری استفاده کند. به همین سبب ما به یک توافقنامه تازه نیاز داریم که مشخص کند چگونه باید از طیف الکترومغناطیسی باند پهن استفاده شود، در همین راستا نیز هماهنگی برای استفاده از طیف UHF برای باند پهن را به عنوان تمرکز اصلی  تلاش‌هایمان قرار داده‌ایم.
 
توصیه‌های کارشناسان ارشد به پیشرفت این گروه تحقیقاتی کمک خواهد کرد. همچنین با همکاری با اعضای اتحادیه می‌توان به خط مشی و سیاستی طولانی مدت در مورد آینده استفاده از طیف UHF، شامل احتمال اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از این باند، دست یافت.
 
کروس افزوده است: عادت‌ها و ذائقه نسل جوان در استفاده از تلویزیون هیچ شباهتی با نسل من ندارد. لازم است قوانین به صورتی تنظیم شوند که بتوان سرویس‌های تلویزیونی بهتری و پهنای باند مناسب‌تری فراهم کرد. با تنظیمات کنونی استفاده از طیف‌‌های الکترومغناطیسی پاسخگوی نیاز نسل آینده نخواهد بود.
 
از این گروه خواسته شده است تا بررسی کنند کشورهای اروپایی چگونه می‌توانند به محتوا و اطلاعات سمعی بصری در میان مدت و طولانی مدت دسترسی داشته باشند و چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.