اتحادیه اروپا و تلاش برای تاسیس نمایندگی در تهران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

کشورهای اتحادیه اروپا به طور غیر رسمی به پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند خواستار گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران می باشند.

به گزارش پایگاه یورو ابزرور،‌ ارجا کرونگبرگ، رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا که چندی قبل به تهران سفر کردند گفت سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این ایده حمایت کرده‌اند.  وی افزود: در دیداری مشترک در تهران سفرای بر اهمیت افزایش تبادلات تاکید کردند… آنها همچنین از گشایش نمایندگی اتحادیه اروپا و یا یک نمایندگی ویژه در تهران به عنوان اولین گام در این مسیر حمایت کردند.

این عضو فنلاندی پارلمان اروپا افزود: تهران نیز از این ایده استقبال کرد… ما به وزیر خارجه و نیز رئیس ستاد ریاست جمهوری ایران اعلام کردیم و واکنش کلی آنها مثبت بود.  کرونگبرگ  افزود: مقامات ایرانی به وی گفته‌اند اتحادیه اروپا نقش مثبتی در جهان ایفا می‌کند اما در منطقه خاورمیانه این نقش چندان چشمگیر نیست.

۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا در جمهوری اسلامی ایران سفارت و بخش کنسولی دارند. البته بعضی اعضا به سبب مسائل مالی و شرایط رکود اقتصادی اروپا با این ایده موافق نیستند. به نظر می‌رسد فضای تازهی در روابط ایران و غرب در پی توافقنامه هسته‌ای با دولت میانه‌رو روحانی در حال شکل‌گیری است. وزیر خارجه ایتالیا هفته قبل به عنوان اولین وزیر اروپایی پس از یک دهه به تهران سفر کرد. همچنین سفر وزیر خارجه لهستان و سوئد نیز در ماه های آتی در دستورکار قرار دارد.
یادآور می گردد هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا طی دیدار از ایران با بعضی از اعضای وابسته به جریان فتنه ۸۸ در سفارت یونان دیدار داشت که اعتراض رسمی مقامات کشورمان را در پی داشت.

منبع:yjc.ir


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.